בצעד נדיר

מול חמישה שופטי בג"ץ: נתניהו יגן היום על מתווה הגז

בצעד חריג ונדיר יגיע היום ראש הממשלה ושר הכלכלה בנימין נתניהו לבג"ץ ובפני חמישה שופטים יגן על מתווה הגז. בשבוע שעבר אמר כי זה המתווה הריאלי הטוב ביותר, המעודד תחרות (חדשות פוליטי)

נתניהו חותם על מתווה הגז (צילום: קובי גדעון - לע"מ)

ההצגה הכי טובה בעיר: בצעד חריג ונדיר יגיע היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו לבג"ץ, ובפני הרכב של חמישה שופטים יגן על מתווה הגז.

הדיון יחל בשעה 15:30, אז יציג את הטיעונים ראש הממשלה ושר הכלכלה נתניהו, שגם חתם על סעיף 52 לעקיפת הממונה על ההגבלים.

אחר כך כל אחד מהעותרים יציג את דברי תשובתו ובסוף הדיון יגיבו גם נציגי המדינה ונציגי חברות הגז.

בשבוע שעבר הגיש נתניהו תצהיר לבג"ץ ובו הסביר מדוע המתווה הוא טוב ואסור לשופטים להתערב בו. לדבריו, "קיים צורך חיוני בחילוצו המהיר של משק הגז הטבעי בישראל מהקיפאון שאליו הוא נכנס בעקבות החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר לחזור בו מטיוטת הצו המוסכם שגובש עם בעלי החזקות תמר ולוויתן".

עוד טען כי המתווה דווקא מעודד תחרות והוסיף כי "כל חלופה אחרת שהוצגה היא תיאורטית ובלתי ישימה בלוח זמנים שייתן מענה לצרכים הרבים שמקדם המתווה".

הוא התייחס גם לטענות נגד החלטת הממשלה שלא לשנות את ההסכם במהלך עשר שנים וטען כי זה טוב ליציבות שילטונית, "יחד עם זאת, בשים לב לאיזון בין מכלול השיקולים המיוחדים והחריגים הקיימים בעניין דנן ובהם שיקולים חיוניים בתחום החוץ והביטחון, כמו גם שיקולים כלכליים ומשקיים מרחיקי לכת. בהינתן שהיציבות הרגולטורית ניתנה כהבטחה מנהלית בשלושה תחומים בלבד, שבהם ממילא כבר נערכו בשנים האחרונות שינויים דרמטיים, כך שהצפי לעריכת שינויים נוספים בהם הוא נמוך מאוד מלכתחילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר