צלם בהיכל

ביזיון: מערכון של 'ארץ נהדרת' צולם בביהכ"נ עם ספר תורה

אין גבול לחוצפה: תכנית הבידור 'ארץ נהדרת' המשודרת בערוץ 2, צילמה מערכון בתוך בית כנסת עם ספר תורה פתוח. הגולשים ברשתות זועמים: "יש גבול לסאטירה, הם פגעו ברגשות" (חדשות, מדיה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום מסך: האינסטגרם של elifinish)

בושה: תוכנית הבידור והסאטירה "ארץ נהדרת" המשודרת בערוץ 2, צילמה מערכון בבית כנסת במרכז הארץ, כששחקניה ניצבים ליד ספר תורה פתוח.

בסרטון נראים השחקנים עטופים בטליתות, ניצבים ליד הבימה כשעליה ספר תורה אשכנזי פתוח, כחלק ממערכון על העליה לתורה בבר מצווה.

התמונות שפורסמו ברשתות, וגם בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של השחקנים, עוררו סערה בקרב שומרי המסורת שלטענתם שחקני התוכנית לא התחשבו ברגשותיהם. "הם ביזו את בית הכנסת וספר התורה, הם לא התחשבו ברגשות הציבור הדתי והחרדי שבית הכנסת וספר תורה הם מעל הכול".

"הגיע הזמן שכולם יבינו שגם לסאטירה יש גבול ואי אפשר לפגוע ברגשותיהם של הציבור המאמין ולא משנה מה הסיבה לכך. אני חושב שמן הראוי שהם יתנצלו בפני כל מי שנפגע", אמרו.

העיתונאי יקי אדמקר, כתב לענייני חרדים באתר וואלה פרסם את תמונות מאחורי הקלעים והגדיר את המעשה "בושה".

אין זו הפעם הראשונה שבה בזים בתוכניות הבידור השונות, ובכללן בארץ נהדרת, לדברים שבקדושה ופוגעים ברגשות הציבור המסורתי והדתי.

בשנת 2011, התוכנית המדוברת שידרה מערכון המלגלג על מרן פוסק הדור הגאון רבינו עובדיה יוסף, בצורה בוטה וחריפה.

גורמים בש"ס אמרו אז ל"כיכר השבת" בעקבות המערכון: "זו לא ארץ נהדרת, אלא הארץ הכי מכוערת שיכולה להיות. אם זה היה נעשה במדינה אחרת, זה לא היה עובר בשתיקה כפי שנעשה כאן במדינת היהודים".

מהפקת ארץ נהדרת נמסר ל"כיכר השבת": "התמונה צולמה לרגל תחילת העונה ה-13 ו"חגיגות הבר-מצווה" של התכנית. לכן, באופן טבעי נבחר המקום שבו כלל עם ישראל מציין את האירוע. מי שמחפש פרשנות אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר