צלם בהיכל • סערת 'ארץ נהדרת'

הרבנים הראשיים מגנים: "חציית קו אדום, זעזוע ושאט נפש"

הרבנים הראשיים, הרבנות הראשית לישראל ושר הדתות מגנים בחריפות את צילום הפרומו של 'ארץ נהדרת' בבית כנסת. "חציית קו אדום, מצפים גם מאינם מתפללים לכבד את הרגשות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום מסך: האינסטגרם של elifinish)

צלם בהיכל - סערת 'ארץ נהדרת': בעקבות הפרסום על צילומי הפרומו לתכנית הבידור 'ארץ נהדרת' בהיכל בית הכנסת, עם ספר תורה פתוח, יוצאים ברבנות הראשית בגינוי חריף.

בהודעה משותפת מטעם הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו, הרבנות הראשית לישראל והשר לשירותי דת דוד אזולאי נאמר כי הם: "מגנים בתוקף את השימוש בספרי תורה ובבית כנסת לצרכי בידור בתוכנית סאטירה".

בית כנסת הוא בית תפילה וספרי התורה הם בעלי הקדושה הגבוהה ביותר ביהדות. יהודים, במשך כל הדורות, מסרו נפשם כדי שלא לפגוע בקדושתם. אזרחי ישראל הפוקדים את בית הכנסת לתפילה או ללימוד, חשים, מעבר לקדושה ההלכתית, יראת כבוד וחשיבות ייחודית למקום ושימוש זול מהסוג הזה הוא בגדר חציית קו אדום ומעורר זעזוע ושאט נפש בליבו של כל יהודי באשר הוא".

הם מוסיפים:"אנו מצפים מאחרים שגם אם אינם מתפללים יכבדו את הציבור ורגשותיו״.

בסרטון ובתמונות נראים השחקנים כשהם מעוטפים בטליתות, עומדים על הבימה יחד עם ספר תורה אשכנזי פתוח.

מהפקת ארץ נהדרת נמסר ל"כיכר השבת": "התמונה צולמה לרגל תחילת העונה ה-13 ו"חגיגות הבר-מצווה" של התכנית. לכן, באופן טבעי נבחר המקום שבו כלל עם ישראל מציין את האירוע. מי שמחפש פרשנות אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד."

אלא, שבסרטונים שפרסמו השחקנים עצמם בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם, נראים השחקנים במהלך הצילומים, בצורה שאינה הולמת את כבודו של בית הכנסת.

התמונות שפורסמו ברשתות, וגם בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של השחקנים, עוררו סערה בקרב שומרי המסורת שלטענתם שחקני התוכנית לא התחשבו ברגשותיהם. "הם ביזו את בית הכנסת וספר התורה, הם לא התחשבו ברגשות הציבור הדתי והחרדי שבית הכנסת וספר תורה הם מעל הכול".

ברשות השניה אמרו ל"כיכר השבת", כי הנושא בבדיקה.

"הגיע הזמן שכולם יבינו שגם לסאטירה יש גבול ואי אפשר לפגוע ברגשותיהם של הציבור המאמין ולא משנה מה הסיבה לכך. אני חושב שמן הראוי שהם יתנצלו בפני כל מי שנפגע", אמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר