8 דברים שאתם צריכים לעשות אם אתם יושבים מול המחשב כל היום

בין תיאום פגישות אינסופי ותיבת מייל שעולה על גדותיה, לפעמים - או תמיד - העבודה שלנו יכולה להפוך למעמסת לחץ נפשי. עם זאת, היא גם עלולה לגרום לנו לנזקים פיזיים - למרות שאנחנו מבלים את היום כולו בישיבה. איך זה קורה? (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
ישיבה ממושכת מול מחשב עלולה לגרום לנזקים. כך תמנעו (צילום: shutterstock)

בין תיאום פגישות אינסופי ותיבת מייל שעולה על גדותיה, לפעמים - או תמיד - העבודה שלנו יכולה להפוך למעמסת לחץ נפשי. עם זאת, היא גם עלולה לגרום לנו לנזקים פיזיים - למרות שאנחנו מבלים את היום כולו בישיבה.

הנה 8 דברים שאתם צריכים לעשות אם אתם יושבים מול המחשב כל היום:

סביבת עבודה מושלמת

מיקום צג המחשב שלכם ביחס לעיניים הוא עניין סופר-חשוב שחובה להתעכב עליו. אם אתם מביטים יותר מדי נמוך, אתם עלולים לפתח כאבים בצוואר ובגב התחתון. אם אתם מביטים גבוה מדי, העיניים בסכנת התייבשות.

השתמשו במעמד למחשב, או אפילו ערימת ספרים, כדי לכוון את צג המחשב לזווית של 10 מעלות מגובה העיניים, מקסימום.

מים, מים, מים

שתיית מים תדירה חיונית לבריאות טובה. אך בנוסף לשמירה על המשקל, עור פנים קורן ואנרגיות גבוהות, העובדה שתקבעו לעצמכם לשתות לפחות ליטר שלם בזמן העבודה, תכריח אתכם לקום מהכיסא למלא את הכוס, וכך תרוויחו עוד כמה צעדים.

צלצול פעם בשעה

הגדירו בנייד או במחשב צלצול שיתנגן כל שעה עגולה, ובכל פעם שהשעון מצלצל - קומו ועשו סיבוב קצר במשרד. מעין אימון כושר קצרצר שיזרים לתאים חמצן וירענן אתכם.

הימנעו מהמעלית

אם אתם עובדים בבניין רב קומות, דלגו לסעיף הבא. אם המשרד שלכם ממוקם בקומה שנייה או שלישית, הישארו עימנו. השתדלו לעשות שימוש בעיקר במדרגות ולהימנע ככל הניתן מהמעלית. כמו כן, נסו להחנות את הרכב רחוק יותר מהמשרד, או רדו מהאוטובוס תחנה אחת לפני - כל דבר שיקנה לכם כמה צעדים, מבורך. ולא, מדגות-נעות לא נחשבות מדרגות.

לעשות ספורט. בקטנה

בלי לחולל מהומה או לשלוף זוג משקולות לעיני כל, נסו לבצע את התרגיל הפשוט אך היעיל הבא, כשאתם עדיין יושבים: הצמידו את הרגליים והרימו מעט את הברכיים, כל שהרגליים לא יגעו ברצפה. סובבו את הכיסא המשרדי ב-180 מעלות לימין ולשמאל. חזרו על התרגיל 5-10 פעמים, בהתאם ליכולתכם.

טריק של סבתות להישאר ערניים

הנה דרך מעניינת לשמור על ערנות שכנראה לא חשבתם עליה: הגדילו את גופן הטקסט של המחשב, כמו סבתא (סליחה סבתא). למה? כי טקסט קטן מדי מאמץ אתכם ותורם לעייפות. בנוסף, אימוץ העיניים עלול להוביל לכאבי ראש, כאב בעיניים ואפילו לפזילה.

למצמץ או 20-20-20

למצמץ? זה רפלקס. כולנו ממצמצים! ובכן, מתברר שאם אתם עובדים מול מחשב, כדאי שתמצמצו יותר. בהייה ממושכת במסך מפחיתה את כמות המצמוצים לשליש מהרגיל, מה שמוביל לעיניים יבשות. השתדלו להיות מודעים לכמות הפעמים שאתם ממצמצים, או לפחות הקפידו על שיטת 20-20-20: כלומר, כל 20 דקות התמקדו למשך 20 שניות בנקודה הרחוקה מכם ב-20 מטרים.

אבל אל תשכחו לתת להן מנוחה

לעיניים, כמובן. אחרי יום שלם מול צג מהבהב, אל תתפתו לשוב הביתה ולצלול לערימת עיסוקים נוספת במחשב. תנו לעיניים מנוחה, ובחרו בפעולות שלא דורשות מסך. כי מלבד היחלשות כוח הראייה, בילוי ממושך מול הצג (לא משנה מאיזה סוג) עלול להוביל לתסמונת ראיית מחשב - מונח כללי המאגד בתוכו את כל הבעיות שעלולות להיגרם כתוצאה מאימוץ יתר של העיניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר