ברוך דיין האמת

"מטובי החסידות", "היה שקוע בלימוד"; סיפורי הרוגי התאונה

יעקב מאיר חשין היה בדרכו לפגישת בבני ברק, ישראל וינברג, נינו של בעל "יסוד העבודה" היה בדרך לחתונה. גם בנו של אחד מרבני יבניאל ובתו של האדמו"ר מביאלה אוסטרובצה נהרגו באסון (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חלק מהרוגי התאונה הקשה (באדיבות המצלם)

אסון 402: בדקות האחרונות (ראשון) הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה מההרוגים בתאונת הדרכים הקשה בקו 402 בכביש מס' 1.

אסון 402 - סיקור שוטף

שמות הרוגי התאונה:

יעקב מאיר חשין ז"ל: ההרוג הראשון הוא הבחור יעקב מאיר חשין (27) המשתייך לחסידות ברסלב. חשין שהתגורר עם הוריו בשכונת רמות בירושלים, למד בבחרותו בישיבת נדבורנה בבני ברק והיה קשור לאדמו"ר זצ"ל אותו העריץ. במהלך השנים עבר יעקב מאיר ללמוד בכולל ברסלב בשכונת מאה שערים, בו שקד על תלמודו.

חבריו מספרים ל"כיכר השבת" על בחור מיוחד כשרוני בעל מידות טובות ונאצלות שהיה אהוב על בני משפחתו וחבריו. הערב עשה חשין את דרכו לבני ברק להשתתף בשמחה, כשבמהלך הנסיעה היה שקוע בלימוד. "לפתע אירעה התאונה המחרידה בה קיפח את חייו" סיפרו מכריו.

חבר קרוב סיפר ל"ברסלב לייב": "זהו בחור שכל חייו היה לומד מהבוקר עד הלילה. היה מפיץ קונטרסים וספרי רבינו. היה מחזק אנשים ביהדות, אנשים מכל העולם. היה מפיץ בצמתים ובקברי צדיקים. היה יושב ולומד כל הזמן. היה תלמיד מובהק של הרב שיק. הוא גם קירב את האברך שמוליק דייטש, שנהרג לפני שנה, קירב אותו לברסלב".

ישראל וינברג ז"ל: ההרוג השני התאונה הקשה הוא ישראל וינברג (26) מחסידות סלאנים. ישראל התגורר בשכונת שמואל הנביא בירושלים, למד בישיבת סלאנים והיה מטובי בחורי החסידות. "הבחור היה היה בדרכו לשמחה משפחתית של חתונת בן דודו המתקיימת בשעה זו באולמי ארמונות פרידמן בבני ברק" סיפרו מכריו.

"וינברג היה אהוב על רבותיו וחבריו. היה לו קשר אישי עם הרבי שאהב אותו מאוד". חבריו מספרים כי הוא היה בחור שכולו לב. תמיד היה אוהב לעזור במאור פנים ובלב רחב. "הוא היה עושה הכל בשביל הזולת בחפץ לב. ישראל היה בחור שכולו זהב". הם אומרים בהלם. וינברג הינו נכד ונין של מרן בעל היסוד העבודה האדמו"ר הראשון לבית סלאנים.

לוי יצחק אמדדי ז"ל: ההרוג השלישי בתאונה הוא לוי יצחק אמדדי, כבן 17. לוי יצחק הוא בנו של הרב הלל אמדדי, אחד מחשובי רבני קהילת ברסלב ביבנאל.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפרו תושבים ביבנאל על התחושות הקשות בערב הטראגי הזה. "אנשים בהלם. עד לפני זמן קצר עוד כולם ביישוב דיברו בכלל על דברים אחרים ופתאום זה נחת עלינו".

חנה פעשא פרנקל ע"ה: הרוגה נוספת באסון קו 402 הינה מרת חנה פרנקל בת ה-23, בתו של האדמו"ר מביאלה אוסטרובצה וכלתו של האדמו"ר מבוטושאן.

המנוחה נישאה לבעלה שהיה מבחירי ישיבת מיר לפני כשנתיים ועמדה לימינו שיוכל להמשיך לשקוד על אדני התורה והיראה. מכריה מספרים ל"כיכר השבת" כי המנוחה התייתמה בצעירותה מאמה וכבר אז ניכרה בכוחותיה המיוחדים כשסייעה לאביה לגדל את בני המשפחה והתמיד בדרך חינוכם.

חנה פעשא פרנקל ע"ה

הגברת פרנקל ובעלה היו בדרכם לעיר בני ברק כאשר לפתע התנגש האוטובוס במשאית שעמדה לצד הדרך. מעוצמת המכה נהדפה המנוחה ונפטרה. חברותיה סיפרו ל"כיכר השבת" על אישה צנועה וחסודה שביקשה להקים את ביתה יחד עם בעלה לאור דרך החסידות אולם לצער כולם נגדעו חייה בטרם עת.

זירת התאונה

מנוף המשאית "גילח" את האוטובוס

התאונה אירעה הערב סמוך לשעה 18:30 בכביש 1 בין מחלף לטרון למחלף ענבה, כשקו 402 של חברת אגד שנסע מירושלים לכיוון בני ברק, התנגש במשאית שעמדה בשולי הדרך. בעל המשאית, ערבי תושב מזרח ירושלים, הוביל במשאית לוחות שיש כבדים ומנוף המשאית "גילח" את צידו הימני של האוטובוס.

מחקירה ראשונית עולה כי נהג האוטובוס, שנפצע באורח קל ונחקר במקום על ידי חוקרי המשטרה, ככל הנראה לא שם לבו למשאית שעמדה בצד הדרך, דבר שהוביל להתנגשות ולתוצאה הקשה של האירוע - שישה הרוגים ועשרה פצועים בדרגות פציעה שונות.

בעקבות התאונה הקשה, מועצת חכמי התורה בראשות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן הורתה לפתוח מחר את סדרי הלימוד בשעת תענית דיבור.

בקריאת מועצת חכמי התורה נאמר: "לציבור יראי ה׳ ולבני הישיבות הק׳, בעקבות האסון הכבד שארע הערב אשר החריד כל לב, ובעקבות האסונות הרבים הפוקדים בעת האחרונה את ציבור שומרי התורה ההולכים בדרך ה׳, להתחזק בלימוד התורה ולקבל עליהם מחר, יום ב', בכל היכלי הישיבות והכוללים, להתחיל את סדר היום בתענית דיבור, במשך שעה לכל הפחות".

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע לזירת התאונה ועדכן כי הנחה את בתי החולים לפתוח את קווי החירום בשביל המשפחות: "תאונה מחרידה, אין לי מילים אחרות, מעולם לא ראיתי דבר כזה, זה מחריד" אמר ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר