אהוד אולמרט בכלא: "שינוי כאוב ומוזר עבורי"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בחר להעביר הבוקר את המסר האחרון שלו, לפני כניסתו לכלא מעשיהו לרצות את עונש המאסר, בסרטון וידאו מצולם. "כופר באישומי השוחד". צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: משפחת אולמרט )

מסר אחרון: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בחר להעביר הבוקר (שני) את המסר האחרון שלו, לפני כניסתו לכלא מעשיהו, לרצות את עונש המאסר, בסרטון וידאו מצולם בו מכחיש נטילת שוחד ומספר על הקשיים.

בפתח דבריו אומר אולמרט: "הבוקר אכנס לכלא לרצות את עונשי. שומריי מהיחידה לאבטחת אישים ילוו אותי לשם, וסוהרי שירות בתי הסוהר ישמרו עליי לאורך תקופת המאסר".

"בהיותי ראש הממשלה הופקדה בידי האחריות העליונה לשמירת ביטחונם של אזרחי ישראל" סיפר אולמרט: "והיום אני הוא זה שעומד להיסגר מאחורי סורג ובריח. אתם ודאי משערים בנפשכם עד כמה השינוי הזה כואב ומוזר עבורי, עבור משפחתי ועבור יקיריי ואוהדיי".

אולמרט המשיך לכפור בהרשעתו: "בשעה זו חשוב לי פעם נוספת לומר, כפי שאמרתי בבית המשפט ומחוצה לו, שאני כופר מכול וכול באישומי השוחד שיוחסו לי. כמו כן חשוב לי להדגיש שאף אחד מהאישומים שבהם הורשעתי אינו מיוחס לפעילותי בתקופה שבה כיהנתי כראש ממשלה".

"עמדה לי זכות גדולה לשרת את הציבור כחבר כנסת, כשר, כראש העיר בירושלים וכראש ממשלת ישראל. זכיתי לקחת חלק בשלל מהלכים מרתקים ומשמעותיים לחברה הישראלית".

"במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות" סיפר ראש הממשלה לשעבר: "אף שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי, על חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד מאוד אני מקבל על עצמי את גזר הדין, אך אין אדם העומד מעל החוק".

"בחרתי מרצוני לכהן כאיש ציבור, מסלול שיש בו הרבה אתגר וסיפוק בצד מחירים כבדים. אחד מהם הוא היווצרות תדמית שלא מייצגת נכונה את המורכבות של חיי, אישיותי ושל הבחירות שלי. לדאבוני הוצמדה לי בשנים האחרונות תווית של מושחת. אבל תקופת כהונתי כראש ממשלה הסתיימה בטרם עת ובצילן של חקירות משטרה, והיום אני ראש ממשלה לשעבר שעומד לרצות עונש מאסר".

"זהו מהלך חריג וחמור שיש מי שיראו בו אישור לכוחה של הדמוקרטיה הישראלית" הוסיף אולמרט: "אני מבקש באותה נשימה גם להעלות את האפשרות שכדור השלג המשפטי בענייני הלך ותפח משלל סיבות נוספות שאינן משפטיות בלבד. אולי כשתשקוט הסערה והעיסוק במה שסובב אותי יחזור לפרופורציה נורמלית, יקבלו חלק מהדברים פרשנות אחרת וממדים שפויים יותר. אולי במרחק הזמן יוכל הציבור לבחון את הרגע העגום הזה במבט ביקורתי ומאוזן. אני מאמין שגם לכך זקוקה הדמוקרטיה הישראלית".

התקווה של אולמרט היא ש"רבים יכירו בכך שבתקופת כהונתי כראש ממשלה נעשו ניסיונות כנים ומבטיחים לפתוח פתח לתקווה ולעתיד טוב יותר של שלום, שמחה ורווחה. ולסיום אומר כך - החיים מזמנים לי היום מבחן לא פשוט, אני הולך לקראתו בעצב גדול, אבל האהבה, התמיכה והזדהות שאני זוכה להן בימים אלה מחזקות אותי לקראת הבאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר