תיעוד כואב

אביו של לוי יצחק אמדדי בכה: "הוא נפטר כבן תורה, חייבים להפסיק עם המחלוקת"

מאות בני אדם ליוו למנוחות את הבחור לוי יצחק אמדדי ז"ל, שנהרג באסון 402. אביו ביקש: "להפסיק עם המחלוקת, זה אש". אחד מרבניו של הבחור ספד: "איבדנו פרח כולם אהבו אותו (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות נחמן מעהל)

בדרכו האחרונה: מאות בני אדם השתתפו הלילה (שני), במסע הלוויתו של הבחור לוי יצחק אמדדי ז"ל, שנהרג אתמול ב"אסון 402".

אמדדי בן ה-17 הוא בנו של הרב הלל אמדדי מחשובי רבני קהילת ברסלב ביבניאל. "האסון נחת עלינו כרעם ביום בהיר", סיפרו תושבי היישוב. הם סיפרו על הנער הצעיר שעדיו היה לגדולות. הוא אהב ללמוד וקנה משנתו גם בספרי חסידות.

אבי המנוח ספד לו בבכי מר ואמר: "לוי יצחק, היום בבוקר דיברתי איתך, שאלתי אותך מה שלומך? אמרת לי מצוין. רבותי, אתם יודעים למה הוא אמר לי שהוא מרגיש מצוין? כי היום סידרו לו חברותא מיוחדת שילמד איתו בסדר ג'. הוא היה שבת בירושלים וחזר משם היום לבני ברק, הקדוש ברוך הוא רצה שהוא יילך לישיבה של מעלה".

"אני רק מודה לבורא עולם שברוך ה' הוא היה אצל רבינו, והוא נפטר עם פיאות ועם זקן, הוא נפטר כבן תורה. הוא זכה להיות היום בכותל לפני שהוא נסע, התפלל על זה שהוא יצליח בישיבה. לוי יצחק, תפעל בישיבה של מעלה עבור עם ישראל", הוסיף.

האב ביקש מהנוכחים להתחזק בעקבות האסון הקשה שפקד אותו ואת עם ישראל. "מורי ורבותי, אני חושב שכולנו חייבים להתחזק בזמן הזה, חייבים להפסיק עם מחלוקת בכל צד ואופן שהוא. רבותי, אנחנו משלמים קורבנות יותר מדי גדולים. ה' ישמור ויציל, כולנו צריכים להגיד אבל אשמים אנחנו".

"רבותי, צריכים להתחזק בעניין הזה מאוד, מאוד מאוד. כל אחד שייקח לתשומת ליבו שיפסיקו עם פשקווילים אחד נגד השני, לראות איך אפשר שיהיה שלום. מחלוקת זה אש, וגם אם מתכוונים לשם שמים זה שורף. חייבים להתחזק", אמר בדמעות.

אחד מרבניו של לוי יצחק, ספד לו בקול בוכים ואמר: "כולם אהבו אותו. איזו דרך ארץ היה לו. באמת נזכה ללמוד ממעשיו הטובים של הפרח הזה שאיבדנו. איבדנו בחור טוב. מי שהיה צמוד אליו יודע איזה הפסד הפסדנו. קשה מאוד לעכל. כולנו נתחזק כדי שהקדוש ברוך לא יקטוף עוד בחורים טובים מהחבורה".

"שהקורבן הזה יהיה האחרון בצורתנו. אין מילים לנחם את הרב הלל והסבא והסבתא היקרים. אי אפשר לתאר את הצער הזה. הקדוש ברוך יעזור שלא נדע עוד צער ונדע להתחזק מכאן ולהבא", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר