הקלטה בלעדית

"בגלל רבנים ששתקו לפני 4 שנים - אנחנו משלמים את המחיר"

"כשהרפורמים הרצו לחיילים - לא הקימו קול צעקה. עכשיו אנחנו משלמים על זה". בהקלטה שהגיעה ל"כיכר השבת" תוקף הראשון לציון והרב הראשי את הרפורמים ואת הרבנים ששתקו בעבר (האזינו)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

מתקפה חריפה: הראשל"צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, יוצא במתקפה נוספת נגד הרפורמים וההחלטה לחייב את המעצות הדתיות לאפשר להם להטביל מתגיירים. בהקלטה שהגיעה ל"כיכר השבת" נשמע הרב מבקש מיו"ר ש"ס אריה דרעי למנוע את קיום פסיקת בג"צ באמצעות חקיקה בכנסת ובממשלה ואומר כי הרפורמים הם "הרס וחורבן ליהדות". בהמשך, נשמע הרב כשהוא תוקף את הרבנים ששתקו לפני ארבע שנים, כאשר בג"צ איפשר לרפורמים להרצות בצה"ל.

בנאום שמסר אמש (רביעי) בכנס רבנים בירושלים והקלטה שלו הגיעה ל"כיכר השבת" אמר הגר"י יוסף: "בג"צ פסק עכשיו שכל המועצות הדתיות בארץ צריכות לפתוח את השערים של המקוואות ולתת לרפורמים להטביל". הגר"י יוסף פנה לרבנים: "אתם צריכים לקום ולחזק את הרבנות הראשית לישראל".

הרב הראשי יצא נגד החלטת בג"צ: "בשום פנים ואופן, איך אפשר לעשות את זה... בהוראה של הבג"צ? היא תכתיב לנו את ההלכה? חס ושלום. ההלכה שלנו מסורה לדורי דורות, אתה מסייע לידי עוברי עבירה? לפתוח מקוואות בשביל הרפורמים?".

הרב התייחס לעצם ה'גיור' הרפורמי ותקף: "מה הרפורמים רוצים להתגייר? מה יש להם? הרי גיור זה מילה וטבילה ותרי"ג מצוות, קבלת מצוות זה מעכב, אי אפשר בלי קבלת מצוות. תרי"ג מצוות - הפירוש הוא לקבל את כל התורה כולה. הם שומרים את זה? הרי רפורמים מחתנים יהודים עם גויה, מתחתנים... דברים נוראים. לא צריכים להגיד את זה, הם הרס וחורבן ליהדות".

"שילכו ויטבלו מה שהם רוצים, שיטבלו באוקיינוס, מה הם רוצים מאתנו? לצערנו יש להם גיבוי של בג"צ. אתם צריכים להשמיע את הקול שלכם ולתת גיבוי לרבנות הראשית" אמר לרבנים.

הרב פנה ליו"ר ש"ס שישב לצידו: "אני סמוך ובטוח שידידנו אריה דרעי שיפעל יחד עם שאר הנציגים שלנו, יפעלו בכנסת - בממשלה, צריכים שורה תחתונה: לעצור את הדבר הזה. שלא יהיה דבר כזה שמועצות דתיות יבואו ויטבלו גיור רפורמי, נורא ואיום".

"לפני כמה שנים, בית המשפט, הבג"צ, קיבל החלטה שגם הרפורמים צריכים להיות מעורבים בהליך הגיור בצה"ל. אני לא הייתי מודע לזה. כשנבחרתי לרבנות הראשית, נפגשתי עם אנשי הגיור של צה"ל ונודע לי הדבר הזה, שיש בתוך צה"ל ארגון 'נתיב' ובניהם מביאים רפורמים להרצות לאותם חיילים וחיילות שרוצות להתגייר, לפני כמה שנים, ארבע חמש שנים".

הרב הראשי תקף את העובדה שאף רב לא יצא נגד המצב בו רבנים רפורמים מרצים לחיילי צה"ל המבקשים להתגייר והאשים שבגללם הרפורמים ממשיכים לקבל הישגים: "שתקו אז, לא הקימו קול צעקה, מה התוצאה? התוצאה עכשיו, התחילו אז וראו שזה עבר להם ועכשיו מקוואות, למה אז לא הקימו קול צעקה, אבל שתקו אז וזה המחיר שאנחנו משלמים עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר