נסראללה מאיים: "מיכל האמוניה בחיפה הוא הפצצה הגרעינית שלי"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסרארללה, נשא אמש נאום איומים נוסף ובמהלכו טען כי מיכל האמוניה במפרץ חיפה הוא הפצצה הגרעינית שלו, הוא ציטט מומחה ישראלי ופנה לרמטכ"ל אייזנקוט (חדשות)

נסראללה בנאום אמש (צילום: מתוך ynet)

האיומים של נסראללה: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נשא אתמול נאום איומים נוסף, במסגרת טקס שנתי לזכר "הרוגי ההתנגדות הבכירים", ובמהלכו טען כי במלחמה הבאה ישגר טילים על מיכל האמוניה שבמפרץ חיפה, "זה הפצצה הגרעינית שלי", הצהיר.

"זו פצצה גרעינית במובן הזה שכמה טילים פלוס כמה מכלים של אמוניה בחיפה והתוצאה תהיה כמו של פצצה גרעינית", אמר נסראללה.

הוא פנה לרמטכ"ל גבי אייזנקוט ואמר: "אתה, איזנקוט, יכול להרוס את הדאחיה. יש לך את חיל האוויר החזק ביותר, יש לך כמה טילים שאתה רוצה ויש לך כמה אמצעים שאתה רוצה, אבל אנחנו בכמה טילים יכולים לנסות את זה. זו דוגמה אחת שנמצאת בהקשר של חיפה. זו דוגמה אחת בלבד מתוך כמה דוגמאות".

נסראללה ציטט "מומחה ישראלי", שהגדיר את מיכל האמוניה כפצצה גרעינית שעלולה לגרום לנזקים רבים לתושבים ולאזור. "התושבים בחיפה חוששים מהתקפה קטלנית אם תהיה מלחמה וגם אם לא תהיה מלחמה. הם פוחדים בכל מקרה. הם חוששים מהתקפה קטלנית על מכלים גדולים עם חומר האמוניה. זה נמצא בחיפה וייתכן שגם אחרי חיפה. המכלים האלה מכילים 15 אלף טון של גז שיגרמו למותם של עשרות אלפי תושבים".

הוא הוסיף: "כל הבכירים הישראלים משלימים עם כך שלהתנגדות יש טילים שמכסים כל מקום בפלסטין הכבושה. עלינו לשמור על היכולת הזו ועלינו להיאחז בה כיוון שהיא מונעת את מלחמת לבנון השלישית. כמו שאמרתי לכם ביום השנה לזכר חללי אל-קונייטרה, אנחנו לא חותרים למלחמה ולא רוצים מלחמה. באסטרטגיה של ההתנגדות אין מלחמה מהסוג הנ"ל, אבל עלינו להיות מוכנים למלחמה כדי למנוע אותה ואם היא תפרוץ, אז כדי שנוכל להתמודד עמה ולהכשיל אותה".

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לסיבות שלטענתו מונעות מישראל לצאת למלחמת לבנון השלישית ואמר כי "ישראל של אחרי מלחמת לבנון השנייה יוצאת למלחמה רק שהיא מאמינה שהניצחון יהיה מוחלט".

הוא התייחס למלחמה בסוריה ואמר: "ישראל, שהיא שותפה למלחמה בסוריה, נכשלה עד כה. מטרה של ישראל הייתה להפיל את אסד וזה לא התממש".

בעיריית חיפה לא התרגשו מדברי נסראללה ומסרו בתגובה: "אין אנו חושבים כי צריך לנהל את המדינה על פי נאומי הרהב של נסראללה, אך אנו שמחים על הסיוע להעלאת הנושא החשוב והמדאיג לסדר היום, גם אם הוא מגיע מאדם מבוהל שכבר שנים נחבא בבונקר שלו בלבנון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר