שטרן מציע: רב ראשי לישראל - רק דיין או רב עיר

חה"כ אלעזר שטרן יציג היום במליאת הכנסת את הצעת החוק לפיה רק מי שהיה לו ניסיון כדיין ורב עיר יוכל להתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל וכך גם חברי מועצת הרבנות הראשית (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חוק הרב הראשי: חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) ינסה להעביר היום (רביעי) במליאת הכנסת חוק חדש, לפיו רק מי שהיה לו ניסיון כדיין ורב עיר יוכל להתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, כך גם חברי מועצת הרבנות הראשית. הצעת החוק צפויה להידחות מאחר והקואליציה מתנגדת.

בהצעת החוק כתב ח"כ שטרן כי "הרבנים הראשיים לישראל נושאים בתפקיד כפול: התפקיד הראשון, הממונה על רבני הערים ושירותי הדת המקומיים, והתפקיד השני, נשיא בית הדין הגדול. לפיכך, ראוי שרב ראשי לישראל יהיה בעל ידע וניסיון הדרושים להתמודדות עם תפקידים מורכבים אלה. לפיכך, מוצע לקבוע שרק מי שרכש ניסיון כדיין ובנוסף, עבר בחינות הסמכה לרב עיר או שרכש ניסיון כרב עיר או כרב מועצה מקומית ועבר בחינות הסמכה לדיינות, יוכל לכהן כרב ראשי לישראל.

"חברי מועצת הרבנות הראשית מקבלים החלטות בנושאים מורכבים ועליהם להיות בעלי ניסיון מעשי בתחום הרבנות או הדיינות. לפיכך, מוצע שרק מי שכיהן כדיין, כרב עיר או רב מועצה מקומית יוכל להיות חבר במועצת הרבנות".

כמו כן דורש שטרן לשנות את הרכב הגוף הבוחר, ושיהיו בו לפחות 20% נשים. "בעבר לא זכו הנשים לכל ייצוג באסיפה הבוחרת וגם כיום מספרן קטן ביותר, כ-2% בלבד, בעוד שחלקן באוכלוסייה הוא כ-50%. מעבר לעקרון היסוד של השוויון המגדרי, קיימת באסיפה הבוחרת בהרכבה הנוכחי אפליה מובנית של נשים".

כמו כן הוא מבקש כי "שכנציגי ציבור מכוח תפקיד יכהנו רק נציגים מכוח בחירה ולא מכוח מינוי (כך, לדוגמה, לא יוכל לכהן בגוף הבוחר ראש מועצה דתית ממונה שלא נבחר לתפקיד), כדי לעגן את העיקרון שגלום בחוק לפיו יכהנו באסיפה הבוחרת אנשים המייצגים את הציבור שנזקק לשירותי הרבנות".

כאמור, הצעת החוק תוצג בצהריים (רביעי) במליאת הכנסת ומי שישיב עליה הוא שר הדתות דוד אזולאי (ש"ס), והצעת החוק צפויה להידחות.

"הנה עוד משהו קטן שמראה לנו את גודל הנס שהמפלגות החרדיות חברים בממשלה, בממשלת 'יש עתיד' זה היה עובר ברוב קולות", אומר גורם במפלגות החרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר