זקן האדמו"רים איננו

אבל בעולם החסידות: כ"ק האדמו"ר מערלוי זצוק"ל

אבל כבד בעולם החסידות ובציבור החרדי כולו עם היוודע הבשורה המרה על הסתלקותו לגנזי מרומים של זקן האדמו"רים כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל, בן ה-92. מסע הלוויה יחל בשעה 11:30 (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מעלוי זצוק"ל (צילום: שוקי לרר)

ברוך דיין האמת: אבל כבד בעולם החסידות ובציבור החרדי כולו היום (שני) עם קבלת הבשורה המרה מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים על הסתלקותו לגנזי מרומים של זקן האדמו"רים, חבר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל.

האדמו"ר הישיש בן ה-92 אושפז בשבת שעברה בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שהתברר כי סובל מדלקת ראות קשה. במקביל חום גופו טיפס וכן מדדי לחץ הדם. בריכוזי החסידות בארץ ובתפוצות התארגנו למנייני תפילה לרפואתו של האדמו"ר הישיש וכן אורגנה תפילת רבים ברחבת הכותל המערבי.

מאז אשפוזו ידע מצבו עליות ומורדות, כאשר בני המשפחה אף נקראו לשהות לצד מיטתו. במהלך השבת האחרונה חלה הטבה מסויימת במצבו של הרבי אולם הוא נשאר מורדם ומונשם.

הרבי מערלוי זצוק"ל (צילום: א בליק)

בשעות הבוקר אתמול הידרדר שוב מצבו הרפואי של זקן האדמו"רים ומצבו הוגדר קשה ביותר תוך סכנה ממשית לחייו. בקו המידע של החסידות "קול ערלוי" דיווחו כי המצב נחשב קריטי והציבור נקרא לקרוע שערי שמיים ולהתפלל לרפואתו.

בעקבות המצב, הופסקו הלימודים בהיכלי הכוללים ובתי המדרש של החסידות, והחסידים הרבים החלו באמירת פרקי תהילים לרפואתו של רבם. במקביל, בני המשפחה הוזעקו שוב ליד מיטתו כשהצוות הרפואי מנסה לייצב את מצבו של האדמו"ר. גם שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש הגיעו לחדרו של האדמו"ר בבית החולים.

הרבי מערלוי זצוק"ל (צילום: אלי דויטש)

כעבור זמן מה התייצב מעט המצב, אלא שלאחר חצות הלילה, החלה קריסת מערכות בגופו של האדמו"ר, בני המשפחה הוזעקו והלו באמירת הווידוי ולפנות בוקר, נגזרה הגזירה, ולקול בכיותיהם של המוני החסידים שנהרו לבית החולים וזעקות "שמע ישראל" בקול שבור ודומע, יצאה נשמתו של האדמו"ר בטהרה.

מסע הלווית האדמו"ר זצוק"ל תצא בשעה 11:30 בבוקר מהיכל ישיבת ערלוי בשכונת קטמון בירושלים ובשעה 14:00 מבית החתם סופר ברחוב עזרת תורה 47 בדרכה להר תמיר.

הרבי מערלוי בחג החנוכה האחרון (צילום: שוקי לרר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר