פיגוע טרור בטורקיה

עשרות נהרגו בפיגוע תופת סמוך לבניין הפרלמנט באנקרה

לפחות 28 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו לאחר שמכונית תופת התפוצצה בלב העיר. על פי חלק מהדיווחים, הפיצוץ אירע בסמוך לאוטובוס שהסיע חיילים. דובר מפלגת השלטון: "טרור" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באדר א' תשע"ו | 17.02.16
(צילום: שאטרסטוק)

28 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-60 אחרים נפצעו הערב (רביעי) בפיצוץ מכונית ממולכדת במרכז אנקרה, בירת טורקיה. על פי הדיווחים, הפיצוץ אירע סמוך למעונות הצבא בעיר בין מטות חילות הצבא השונים וסמוך לבניין הפרלמנט‎. על פי הצבא הטורקי, הפיצוץ כוון נגד אוטובוסים שהסיעו חיילים.

דובר מפלגת השלטון, "הצדק והפיתוח", אמר כי הפיצוץ הוא "מעשה טרור". לדברי סגן ראש ממשלת טורקיה, נומאן קורטולמוס, בין ההרוגים ישנם חיילים ואזרחים. בשעת הפיצוץ נערך דיון בפרלמנט, שכאמור נמצא בסמוך מאוד למקום הפיצוץ.

עד כה לא נטל אף גורם אחריות לפיגוע. עם זאת נראה שבאנקרה מנסים להטיל את האחריות מהר מדי על מפלגת הפועלים הכורדית, פ-ק-ק. מנגד, גורמי ביטחון בדרום המדינה טענו כי ייתכן וארגון הטרור הרצחני דאעש עומד מאחורי הפיגוע. למרות הדברים, דובר ממשלת טורקיה הבהיר כי בידי המדינה אין עדיין שום מידע על מי שביצע את ההתקפה וכי כל מה שידוע הוא שמדובר בהתקפה שתוכננה היטב.

בעקבות האירוע הקשה, ראש הממשלה אהמט דבוטולו ביטל את ביקורו בבריסל. הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן דחה את ביקורו המתוכנן באזרבייג'אן. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

בחודש שעבר נהרגו 11 תיירים גרמנים ו-15 נפצעו בפיגוע שאירע ברובע סולטן אהמט. על פי טורקיה, מחבל ממוצא סורי ביצע את הפיגוע. בחודש אוקטובר נהרגו 95 בני אדם ו-245 נפצעו בפיגוע כפול באנקרה, שבוצע על ידי שני מחבלים מתאבדים, זמן קצר לפני עצרת שלום שהיתה אמורה להיערך במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר