גרפולוגיה: למה הילד שלי מצייר הרבה בצבע שחור?

המקרה הבא חוזר על עצמו לא מעט, והרבה הורים יזדהו עם הסיטואציה וישמחו להבין אחת ולתמיד את הסיבות לשאלה המדאיגה: למה הילד שלי מצייר הרבה בצבע שחור? הגרפולוגית תמר פינקלשטיין משיבה (גרפולוגיה, משפחה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
יותר מדי שחור - זו סיבה לדאגה? (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

לגרפולוגית תמר פינקלשטיין, שלום רב. בני בן ה-6 אוהב מאד לצייר. שמתי לב שהוא השתמש הרבה בצבע שחור במספר ציורים שצייר לאחרונה, וזה די מדאיג אותי. מה זה אומר? האם אני צריכה לחשוש? בתודה, רותי.

שלום רותי,

תודה על שאלתך. זו שאלה שאני נשאלת לא מעט על ידי הורים מודאגים, מתוך מודעות לכך שלבחירת הצבעים בציורי ילדים קיימת משמעות פסיכולוגית. מה, אם כך, מסמל הצבע השחור?

ובכן, צבע זה מצטייר בעינינו לעתים קרובות באופן אסוציאטיבי כהשלכה וביטוי של רגשות שליליים כמו עצבות, דיכאון, חרדה ואובדן. אולם, ראשית כל, חשוב לי להרגיע: השימוש בצבע לא אמור לעורר חשש אם הילד אינו צובע בו באופן שיטתי במספר רב של ציורים.

הצבע הכי חזק

לא פעם ילד מצייר בשחור, כי זה הצבע ש"מנצח" את כל הצבעים. הבחירה בשחור מראה ניסיון להפגין כוח, חוזק, גבריות ושליטה. כמו כן, לעתים הבחירה בצבע תעיד על עקשנות רבה באופיו של הילד, ורצון לבצע דברים בדרכו שלו.

בנוסף, השחור הוא צבע שבולט לעין בגלל עוצמתו, ולכן ילד שיש לו רצון להתבלט עשוי להשתמש בצבע זה.

העדפה חוזרת ונשנית? בעיה

עם זאת, במידה וה"צייר הקטן" שלך מרבה לצייר בצבע שחור במגוון הזדמנויות ומגלה העדפה חוזרת ונשנית לצבע (ולא בגלל ששאר הצבעים אינם במצב תקין או בלתי זמינים), ניתן להצביע על כך שבחירתו נובעת מכעסים, הסתרה של סוד גדול שהוא חושש לחשוף או מצוקה גדולה שהוא איננו מסוגל לשוחח עליה.

במקרה כזה, מומלץ לבדוק את העניין מקרוב עם מומחים.

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל. מרצה ויועצת על פי איבחון כתב-יד וציורים. טל': 052-801-2031 | tamarf.grapho@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר