היומן האישי נחשף

הרוג אסון 402 יעקב מאיר חשין מעיד: "גמרתי את כל התורה"

ימים לאחר שנהרג ב"אסון 402", גילו בני משפחתו של יעקב מאיר חשין ז"ל יומן אישי שכתב, בו סיפר על התקרבותו למוהרא"ש והעיד ש"גמר את כל התורה". "כיכר השבת" חושף את דפי היומן (חרדים)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
יעקב מאיר חשין ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

כמה ימים לאחר פטירתו, גילו בני משפחתו של הרוג "אסון 402", יעקב מאיר חשין ז"ל, יומן אישי שכתב על מה שעבר בחייו, ובו הוא מעיד על עצמו: "גמרתי את כל התורה".

בדפי היומן שהגיעו לידי "כיכר השבת", מספר יעקב מאיר על התקרבותו לצדיק מיבניאל האדמו"ר רבי אליעזר שלמה שיק זצ"ל, "הייתי נוסע כל שבת במסירות נפש משום שלפעמים לא היה מה לאכול כמעט, ולא מקום לישון נורמלי ולא היה לי כסף לנסוע, אף על פי כן לא הסתכלתי על כלום והייתי נוסע".

וכאן מגיעה העדות המרגשת: "אני זוכר שלפני שהתקרבתי למוהרא"ש, אז לא יכולתי ללמוד ולשבת על כסא ואחרי שהתקרבתי, מוהרא"ש, הדביק אותי לכסא בכח של רבינו ז"ל ובעצות שלו, שלא יכלתי לזוז מהכסא רק ללמוד ולהתמיד, בח"י פרקים משניות וגמרא וכמה סדרים שהיה לי בכל התורה, ובמשך תקופה קצרה של כמה שנים גמרתי את כל התורה. תנ"ך, משנה, ש"ס בבלי וירושלמי, תוספתא וכל המדרשים כמעט וספרי רבינו ז"ל וכו'".

חלק מדפי היומן, הוקראו על ידי האב השכול למנחמים במהלך השבעה, כשהוא סופד בכאב לבנו ומספר על גדלותו.

חבריו של יעקב מאיר מספרים ל"כיכר השבת", כי הוא תמיד עסק בלימוד ולכל מקום שהלך, היה מסתובב עם כרך משניות, אפילו באירועים ושמחות. עוד הם מספרים על הקשר העמוק שלו עם המוהרא"ש ועל כך שהיה מגיע הרבה גם למנהיג קהילת שובו בנים הרב אליעזר ברלנד.

צילום: נחמיה חשין - ברסלב live, ובאדיבות קו המידע שובו בנים - 025875777
צילום: נחמיה חשין - ברסלב live, ובאדיבות קו המידע שובו בנים - 025875777

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר