סערת הכותל הרפורמי

רב הכותל: נשות הכותל לא נגד ההלכה, מניחות תפילין בהיתר

חשיפת "כיכר השבת": בדיון שנערך ברבנות הראשית ב-2013, אמר רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ כי פעילות נשות הכותל לא מנוגדת להלכה: "מניחות תפילין בהיתר ולא מתפללות מעורב" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל רבינוביץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בימים אלו נמשכת הסערה בקרב הציבור החרדי ושומרי התורה והמצוות סביב הפשרה שהושגה מול הארגונים הרפורמים ונשות הכותל בסוגיית התפילה ברחבת הכותל המערבי. במהלך השבוע (ככל הנראה ביום רביעי), צפויה מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל" לדון בין היתר בהשלכותיה של הפשרה שאחת התוצאות שלה הינה ההכרה הרשמית ברפורמים.

"כיכר השבת" חושף כי בישיבת מועצת הרבנות הראשית שהתקיימה בשנת 2013 ועסקה בהצעות שונות לפשרה על רחבת הכותל מול הרפורמים והקונסרביטים, עלתה עמדתו של הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים שהתבטא באופן מפתיע כי "נשות הכותל אינן פועלות בניגוד להלכה. הן מניחות תפילין וטלית בהיתר ולא מתפללות מעורב".

"נשות הכותל אינן פועלות בניגוד להלכה" (מתוך הפרוטוקול)
דרש שגופים פוליטיים לא יכנסו לקרן למורשת הכותל (מתוך הפרוטוקול)

בנוסף, מפרוטוקול הדיון שהגיע ל"כיכר השבת" עולה כי במהלך הישיבה התבטא רב הכותל כנגד הקמת כניסה משותפת לרחבת הכותל יחד עם הרפורמים, דבר שבסופו של דבר ניתן בימים אלו לרפורמים כחלק מהסכם הפשרה שקבע שתוקם עמדת כניסה אחת בכניסה לכותל המערבי שתשמש את כל הרחבות.

"לא פועלות בניגוד להלכה". נשות הכותל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הכותל המערבי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

במהלך הישיבה, התבטא הרב רבינוביץ בחריפות כנגד הכנסת גורמים רפורמיים לקרן למורשת הכותל והתבטא כי "הדבר אסור". דרישתו זו התקבלה בסופו של דבר.

מקורבי הרב רבינוביץ מסרו כי הוא לא מכיר את הפרוטוקול. "עולה ממנו שנכתבו בו דברים מגמתיים. לא ידוע מי זה "מר" הופמן ועד נקודות תמוהות רבות. הרב קיבל על עצמו לא להיות שותף בחילול ה' שנעשה כתוצאה מהמתווה הקשה, הוא ימשיך לפעול כדי למנוע חילול הקודש בדרכים שיכולות להביא השגים בשמירה על טהרת הכותל המערבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר