המרוץ לבית הלבן

הילארי קלינטון ניצחה בנבדה; דולנד טראמפ ניצח בדרום קרוליינה

בבחירות הפנימיות של המפלגה הרפובליקנית בדרום קרוליינה ניצח דולנד טראמפ; בבחירות של המפלגה הדמוקרטית בנבדה ניצחה הילארי קלינטון. המועמד ג'ב בוש הודיע על פרישתו (חדשות בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המנצחים קלינטון וטראמפ (צילום: shutterstock)

בשעות הלילה (ראשון) פורסמו תוצאות הבחירות הפנימיות במסגרת המרוץ לבית הלבן של המפלגה הרפובליקנית בדרום קרוליינה והמפלגה הדמוקרטית בנבדה.

שני המועמדים שניצחו בסיבוב הנוכחי ומתחילים לייצר מומנטום חיובי הם דונלד טראמפ שניצח וזכה ל-32 אחוזים מהקולות במחנה הרפובליקני, והילארי קלינטון שזכתה הלילה בפריימריז הדמוקרטיים במדינת נבדה. קלינטון זכתה ב-52.7 אחוזים מהקולות לעומת 47.2 אחוז שבחרו בברני סנדרס הנחשב לסוציאליסט.

על המקום השני בבחירות הפנימיות במפלגה הרפובליקנית בדרום קרוליינה מתמודדים בצמידות טד קרוז ומרקו רוביו.

למקום הרביעי הגיע המתמודד ג'ב בוש שהודיע על פרישה מהמרוץ. "אני מברך את המתמודדים האחרים שעוד נותרו על האי", אמר בוש שהוסיף כי "עם הנהגה שמרנית חזקה הרפובליקנים יכולים לזכות שוב בבית הלבן".

בוש היה נחשב בתחילת המרוץ לפייבוריט של המפלגה הרפובליקנית מתוקף עמדותיו והרקע המשפחתי עובדת היותו בן ואח של נשיאים לשעבר.

במרוץ הדמוקרטי בנבאדה ניצחה קלינטון לאחר מאבק צמוד. המועמד סנדרס התקשר לברך את קלינטון על ניצחונה אולם ציין בנאום לתומכיו כי רק לפני מספר שבועות פיגר בסקרים אחרי קלינטון בכ-30 אחוזים וכעת הסיפור השתנה לגמרי.

קלינטון אמרה בנאום הניצחון כי "הטילו בנו ספק, אבל אנחנו לא פקפקנו בעצמנו לרגע, הבחירות האלה אינן סביב מה שאני יכולה לעשות בשבילכם, אלא סביב מה שאנחנו יכולים לעשות ביחד. הדור שמצביע בבחירות האלה הוא הסובלני ביותר בתולדותנו, ואני אפעל כדי שיותר אמריקנים יקבלו הזדמנות שווה ויוכלו למצות את הפוטנציאל שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר