מחקר: מטבח מבולגן ולא מסודר תורם להשמנה

אחת העצות הפופולריות שמככבות במגזינים וטורים לחיים טובים יותר, היא הקפדה על מטביח מסודר, וניקוי השיש ושולחן האוכל בכל סוף יום. כעת מסתבר שיש לכך הסבר מדעי: לפי מחקר חדש, קיים קשר ישיר בין כמות הבלגן להיקף המותניים שלכם (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מטבח מסודר - חיוני לבריאות (צילום: ANDREW HOWARD INTERIOR DESIGN)

סביר להניח שהמטבח שלכם, כמו מטבחים לא מעטים אחרים, הוא חלל כולל לפעולות נוספות של בני הבית, מלבד אכילה. הילד שמחליט להכין שיעורי בית ליד אמא, החשבונות שממתינים לטיפול על שולחן האוכל, כשיהיה לנו זמן להכין כוס קפה, וכמובן, כלים ושאר אביזרי מטבח שנמצאים בכל מקום.

אבל כדאי שתדעו: קיים קשר ישיר בין כמות הבלגן במטבח להיקף המותניים שלכם, כך לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת 'סביבה והתנהגות'.

בלגן במטבח = בלגן במוח

מלבד העובדה שהכותרת מתחרזת, היא נכונה לגמרי: למעשה, מטבח לא מסודר שולח אות למוח שעוד כמה דברים בחיים שלכם יצאו מכלל שליטה. זו דרך מהירה להרוס דיאטה, כי ברגע שהמוח מבין שהגבולות נפרצו, במידה מסוימת, הוא מרשה לעצמו יותר. למשל? לחסל שקית צ'יפס שלמה כאן ועכשיו.

במסגרת המחקר, החוקרים במעבדת המזון של אוניברסיטת קורנל, הושיבו נשים הנתונות במצב לחוץ במטבח מבולגן, עם כיור מלא כלים מלוכלכים, עיתונים על השולחן וטלפון שלא מפסיק לצלצל ברקע, וביקשו מהן לשבת בשקט ולהמתין.

מסקנות המחקר העלו שהנשים "הלחוצות" אכלו כפליים עוגיות (שהוגשו להן), מנשים ששהו באותו מטבח כשהוא מאורגן ושקט. במספרים, הן אכלו 53 קלוריות מיותרות תוך 10 דקות, בגלל הבלגן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר