הותר לפרסום

כך תכננה חוליית חמאס להתנקש בראש הממשלה נתניהו

בית הכנסת הגדול, קניון מלחה ואולם 'הארנה' בירושלים - אלו שלושת המקומות שנבדקו ע"י חוליית חמאס כיעד אפשרי להוציא לפועל ניסיון התנקשות בראש הממשלה בנימין נתניהו (חדשות, בארץ)

נתניהו ופעיל חמאס (צילום: עימאד נסאר ואמיל סלמן - פלאש 90)

חוליית חמאס תכננה להתנקש בנתניהו: שירות הביטחון הכללי פרסם הבוקר (ראשון) כי בחודשים האחרונים נחשפה חוליית טרור שהופעלה על ידי ארכון הטרור חמאס ופעלה מאסור ירושלים, כשעל פי הפרסום שנחשף באתר וואלה! NEWS, מטרתה של החוליה הייתה התנקשות בראש הממשלה בנימין נתניהו, במקביל להכנת מספר מטעני נפץ מאולתרים מחומרים כימיים.

על פי הפרסום, לפני כחודש הגישה הפרקליטות הצבאית כתב אישום נגד אחמד עזאם, בן 25 תושב כפר יאסוף שעמד בראש החוליה, במקביל להגשת כתב אישום אזרחי נגד שניים מחברי החוליה בבית משפט המחוזי בירושלים.

על פי כתב האישום, אחמד אזעם שכר דירה במזרח ירושלים לצורך תכנון הפיגועים ולצורך הכנת מטעני הנפץ. בנוסף, גייס עזאם שני סטודנטים, שאחד מהם, חזאם סנדוקה, אמור היה לסייע בהחדרת מטעני הנפץ למקומות בהם תכנן עזאם לפוצץ אותם. בנוסף, חזאם סנדוקה אמור היה להסיע את המחבל שנבחר לפוצץ את המטען אל מקום הפיגוע שתכננו.

על פי תמלול החקירה של סנדוקה שנחשפה באתר וואלה!, סנדוקה שכונה "המוסכניק" בשל הבנתו בכלי רכב הסכים להשתתף בפיגוע וסיפר לחוקריו כי "בנובמבר אמר לי עזאם שחמאס ישלם לי כסף ושתפקידי יהיה להעביר חומרים כימיים מישראל לגדה. התפללתי תפילת אל-אסתחארה, שהיא תפילה לבחור שמתלבט בין שני דברים, וסיכמנו לדבר יומיים אחר כך. כעבור יומיים נפגשנו ואמרתי לעזאם שאני מסכים לפעול יחד אתו. הוא אמר לי שהוא צריך אותי בהעברת חומרים כימיים מישראל לגדה ושהוא רוצה לייצר מהם דברים. אני הבנתי שהוא רוצה לייצר מטענים וחומרי נפץ".

בחקירתו סיפר סנדוקה כי לצורך הפיגוע התבקש לקנות רכב גדול יותר, במקביל לרכישת חומרים כימיים לצורך הכנת פצצת ניטרוגליצרין, בחקירתו סיפר כי "לאחר ששוחחתי עם עזאם על האפשרות לבצע פיגוע חטיפה או פיגוע התאבדות או פיגוע של מטענים, התחלתי לחשוב איפה המקומות המתאימים לביצוע הפיגועים. מאחר שאני עבדתי בחברת שמירה בירושלים, חשבתי שהמקומות המתאימים הם קניון מלחה, אולם הארנה לכדורסל בירושלים ובית הכנסת הגדול, כי מגיעים למקומות האלה הרבה אנשים וביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו".

עוד סיפר בחקירתו כי באוניברסיטה בה למד ניסה לשכנע סטודנט בדואי שלומד רפואה לאחר שנוכח כי הסטודנט הינו "אדוק" והתקרב לדאעש. לאחר ששאל אותו אם יהיה מוכן לבצע פיגוע התאבדות אמר לו הסטודנט כי התלהב והסכים לבצע את פיגוע ההתאבדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר