אבל באגודת ישראל

השר יעקב ליצמן: "היה מנהיג דגול"; האדמו"רים הורו להשתתף בהלוויה

שר הבריאות יעקב ליצמן פתח את ישיבת ועדת העבודה והבריאות של הכנסת בדברי אבל והספד: "גאון בתורה וצדיק שהאיר את ישראל". האדמו"רים הורו לחסידים להשתתף בהלוויה (חסידים)

הרבי מערלוי זצוק"ל (באדיבות המצלם)

שר הבריאות יעקב ליצמן פתח הבוקר (שני) את ישיבת ועדת העבודה והבריאות של הכנסת בדברי אבל והספד על פטירתו של זקן האדמו"רים וחבר המועצת החסידית האדמו"ר מערלוי זצ"ל.

"היה מנהיג דגול שנשא את עולם התורה והחסידות על ליבו", ספד ליצמן. "ממנהיגי הדור הקודם וחבר נשיאות מועצת גדולי התורה.

ליצמן הוסיף ואמר כי "האדמו"ר היה גאון בתורה וצדיק שהאיר את ישראל בהנהגתו וקדושתו. זה יום אבל לחסידות ערלוי, לאגודת ישראל ולכלל היהדות החרדית".

גם סיעת 'דגל התורה' הוצאיה הודעת אבל בה נאמר כי "'דגל התורה' מבכה את השריפה הגדולה עם פטירתו של זקן האדמו"רים, ראש ישיבה ומנהיג לאלפים כ"ק האדמו"ר מערלוי זצוק"ל, אשר עמד עשרות בשנים, בקשר הדוק עם עם מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל, ויבדלחט"א שליט"א, במאבקים ובמערכות הציבוריות למען התורה הקד' וקדשי ישראל. במהותו, גדלותו וליבו הנודע, מסר את נפשו כל חייו למען הציבור והכלל".

ח"כ ישראל אייכלר, סיפר היום על הקשר של הרבי מערלוי לבעלזא: "הוא היה מקושר למרן זיע"א בכל נימי נפשו ועד נשימתו האחרונה. הוא היה בקשר עם מרן שליט"א כל השנים. מרן מבעלזא התפלל עליו ושאל כל העת לשלומו. רק בליל שישי האחרון באתי בשליחות מרן שליט" א לביקר חולים בחדרו.

"זכיתי ללמוד עם ילדיו שהתחנכו בת"ת בעלזא לפני יובל שנים. לא פעם הוא הזמין אותי לדיונים על עניני ציבור. מלבד הקמת הישיבה ואלפי התלמידים הוא הקים עולה של תורת ה"חתם סופר" וההדיר את ספרי החתם סופר בכל תפוצות ישראל. בגלל פסיקתו ההלכתית שינו סדרי הטיש בענין שבע ברכות לחתנים".

בתוך כך, כ"ק מרן האדמו"ר מגור, הגיע הבוקר לבית המדרש של חסידות ערלוי בשכונת קטמון בירושלים, לאמירת פרקי תהילים לצד מיטתו של הרבי מערלוי זצק"ל.

יצוין כי כ"ק האדמו"רים מגור, מבעלזא ומויז'ניץ, הורו לאברכי הכוללים ותלמידי הישיבות להשתתף במסע הלווית האדמו"ר מערלוי זצ"ל.

גם האדמו"ר מצאנז שצפוי להשתתף בהלוויה הורה לתלמידי הישיבות ואברכי הכוללים של צאנז בירושלים להשתתף בהלוויה.

הרב אברהם מיכאל הלפרין, חבר בית דין רבני חב"ד ורבה של שכונת הגבעה הצרפתית וצפון ירושלים, קורא בשיחה לאתר חב"ד COL לחסידי חב"ד להשתתף במסע הלוויה.

"אני קורא לתלמידי הישיבות התמימים ואנ"ש: כל אחד ואחד צריך להשתתף בהלוויה. צריך להגיע ולחלוק לו כבוד אחרון", אמר הרב הלפרין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר