זקן האדמור"ים איננו

הגרי"מ לאו סופד וחושף: היו לנו ערבים משותפים בבית שלום פישר • צפו

רבה של תל אביב יפו הגאון רבי ישראל מאיר לאו סופד לרבי מערלוי זצ"ל בשיחה עם "כיכר השבת", מציין את השילוב בין הנהגה להיותו ראש ישיבה, ונזכר בערב משותף בבית הנגיד שלום פישר (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

זקן האדמור"ים איננו: הרב הראשי לתל אביב יפו, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, סופד לכ"ק אדמו"ר מערלוי זצ"ל בשיחה עם "כיכר השבת" ואורמר כי האדמו"ר "היה אדם בשיעור קומה. כשהוא בירך הרגשת שפיו וליבו שווים".

בפתח דבריו אומר הרב לאו כי האדמו"ר זצ"ל היה בין היחידים ששימש במקביל גם כראש ישיבה. "אדם ענק בשיעור קומה כמו של האדמו"ר זצ"ל אי אפשר להשיב בקצרה וצריך לנתח את האישיות המיוחדת במינה של האדמו"ר. בראש ובראשונה צריך לומר את השילוב והגאונות בתורה והתווית דרך לאלפים בים התלמוד בהיותו ראש ישיבה ומגדולי ראשי הישיבה בדורות האחרונות".

"השילוב של תורה ויראת שמיים בהנהגות שלו, דבר כזה קשה למצוא וזה נדיר מאוד. יש אנשים שמצטיינים כראשי ישיבה ויש כאלה בהנהגה אבל השילוב של תורה והנהגה וחסידות עם ראשות ישיבה זה מצאת אצלו והוא מהיחידים בדורות בנושא הזה", הוסיף.

(צילום: כיכר השבת)

"הייתה בו תכונה של מאור פנים בלתי רגילה", מוסיף הרב לאו ומספר כי האדמו"ר היה מחזיר בתשובה לא מעט חילוניים. "ראיתי אצלו נקודה אחת של קירוב רחוקים. פעמיים היה לנו ערב משותף בבית חסידו רבי שולם פישר בבני ברק, הוזמנתי לשאת דברים בנוכחותו ובקהל ישבו אנשים מכלל האוכלוסייה ביניהם שר הביטחון משה בוגי יעלון, הייתם צריכים לראות כיצד הרבי התייחס לקהל ולכל אחד ואחד בנועם ובמתיקות ובסבר פנים יפות".

הרב לאו הוסיף כי "כשהוא בירך הרגשת שפיו וליבו שווים. אין אצלו אחד בלב ואחד בפה. הוא אוהב ישראל אמיתי. אהבת השם והתורה וארץ ישראל, אלה שלושה עמודים שהרבי נישן".

בתום ההספד ביקש הרב הראשי לתל אביב מהאדמו"ר "שיהיה מליץ יושר עלינו בבית הדין של למעלה. אנחנו זקוקים למליץ יושר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר