בית המשפט הורה להחזיר לעבודה את המוסכניק הערבי נגדו הוגשה תלונה

בית הדין לעבודה הורה למוסך בירושלים להחזיר לעבודה יו"ר וועד עובדים פלסטיני נגדו הוגשה בעבר תלונה על חבלה במזיד ברכב צבאי. ועד העובדים "עלילת שווא שהובררה בבית המשפט".

קובי רוזן | כיכר השבת |
חאתם אבו זיאדה (צילום: באדיבות ארגון העובדים מען)

בהחלטה תקדימית קבע נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופט אייל אברהמי, כי פיטוריו של יו"ר ועד העובדים במוסך צרפתי, חאתם אבו זיאדה, היו בניגוד לדין, והתבססו על "עלילת שווא" מטעם הנהלת המוסך.

בית הדין קבע כי על המוסך להחזיר את אבו זיאדה לעבודתו לאלתר, וכן קבע דיון בתוך 12 יום כדי לבחון את שאלת הפיצוי הכספי ליו"ר הוועד בגין התקופה הארוכה בה לא הועסק, וכדי לבחון את דרישת ארגון העובדים מען, שמייצג את הוועד, לפיצויים בגין פגיעה במזיד בחופש ההתאגדות – עבירה שבצידה פיצוי לדוגמה בגובה מקסימלי של 200 אלף ש"ח.

השופט מותח ביקורת נוקבת על המעסיק, שהחליף מספר פעמים את נימוקי הפיטורים בניסיון להסוות את הסיבה האמיתית והיא תפקידו המרכזי של ראש ועד העובדים בהתארגנות, כאשר "גם לאחר פיטוריו היה ונשאר חאתם אבו זיאדה אבן הראשה בפעילות ארגון העובדים במוסך".

בית הדין אף קבע שהמעסיק ניסה "להשחיר את דמותו של חאתם ולשלול את הלגיטימיות שלו" בעיני בית הדין, בין היתר כאשר האשים אותו בעלמא בהנפת דגלי פלסטין בתוך שטח המוסך והשתתפות בהפגנות פוליטיות.

גם בנוגע לארגון העובדים מען טענו בהנהלת המוסך טענות שונות שעל פי הפסיקה לא נועדו אלא להציגו באור שלילי. טענות אלה, בהן טענות בדבר הלגיטימיות של הארגון, נדחו על ידי בית הדין בהיותן שלא ממין העניין, כדבריו. כפי שקבע בית הדין – טיעונים אלה מקורם בסירובו של המוסך "להשלים עם "רוע הגזירה" בעניין יציגות ארגון העובדים במוסך".

חאתם אבו זיאדה, מנהיג העובדים הפלסטינים, שיזם את הקמת ועד העובדים במוסך צרפתי בשנת 2013, פוטר לפני כשנה וחצי לאחר 17 שנות עבודה במוסך. לאחר פניית ארגון העובדים מען לבית הדין, הגדילה הנהלת המוסך והגישה נגדו תלונה למשטרה בטענה לפיה גרם במזיד לחבלה ברכב צבאי שהיה בטיפולו.

התיק נסגר על ידי המשטרה לאחר פניה של ארגון העובדים מען לבג"צ לפני כשנה וחצי, ובית הדין בהחלטתו מגדיר אותה כעלילת שווא. "לא די בהבל פה, להכתים עובד מסור שעבד למעלה מ-17 שעה במוסך" כתבו השופטים בהחלטתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר