בצהריים, בירושלים

'המועצת' תתכנס; "הרפורמים - הדבר הכי מאיים על היהדות"

בשעה 15:00, בבית הוועד הפועל של אגודת ישראל בירושלים, תתכנס המועצת החסידית, לדיון על ההכרה ברפורמים, הפשרה בכותל וההתמודדות של המוסדות החרדיים עם משרד החינוך (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישיבת 'המועצת' בהשתתפות הרבי מערלוי זצ"ל (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

בשעות הצהריים (רביעי) תתכנס מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישרא"ל לישיבה מיוחדת לדון בנושא הפשרה בכותל המערבי ובעיקר בהכרה ברפורמים וכן אודות היחס למחוז החרדי במשרד החינוך על רקע הטענות על ההתערבות בתכני הלימוד במוסדות החינוך החרדיים.

הישיבה תתקיים בשעה 15:00 בבית הוועד הפועל של אגודת ישראל ברחוב שומר הכותל בירושלים.

ישיבת המועצת צפויה להיפתח בדברי זיכרון לעילוי נשמתו של זקן האדמו"רים וחבר המועצת כ"ק האדמו"ר מערלוי שנסתלק השבוע לגנזי מרומים ובהמשך ידונו האדמו"רים בנושאים שעל הפרק.

בין היתר צפוייה לעלות על שולחן הדיונים סוגיית היחס למוסדות המוכש"ר (מוכר שאינו רשמי) הסובלים לטענת העסקנים מאפליה חמורה ומעיכוב לתקציבים.

בסוגיית הכותל המערבי צפוי לנאום בפני האדמו"רים הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים שיציג את מתווה הפשרה והצדדים בעד ונגד התמיכה באותו מתווה.

בימים האחרונים ביקר הרב רבינוביץ במעונם של חברי המועצת האדמו"רים מבויאן ומצאנז והציג את עמדתו בתקווה שגדולי ישראל יסכימו בסופו של יום למתווה ולפחות לא ייצאו בהתנגדות חריפה.

יצוין כי בישיבת המועצת צפוי להשתתף לראשונה האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, שצורף למועצת גדולי התורה.

גורמים המקורבים לבתי אדמו"רים אומרים כי ישנם אדמו"רים החברים במועצת שיעלו דרישה לשבור את הכלים עד פרישה מהממשלה. "מבחינתם נושא הרפורמים מאיים על היהדות בארץ ובעולם לא פחות ואף יותר מחוק הגיוס או תקציבים לכוללים והישיבות", הם מסבירים.

הטענה על פי אותם מקורבים הינה שלפני אישור המתווה אף אחד לא שאל ולא התייעץ עימם וכיום כשרואים את חגיגות השמחה בקרב אותם ארגונים רפורמים מבינים כי הם מציגים זאת כהישג מבחינתם.

מאידך, גורמים אחרים ב"אגודת ישראל" מעריכים כי בסופו של דבר תימצא הנוסחה לתקוף בחריפות ולשגר מסר חריף לראש הממשלה ולרשויות, אך מאידך לא לדחות על הסף את המתווה שהוצע והועבר בהחלטת ממשלה. "צריך לזכור שבסופו של יום המתווה הוא הרע במיעוטו ולכן חייבים לקבל אותו", הם אומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר