חרפה בכלא הצבאי

מפקד בכלא 6 הצטלב ליד ארון הקודש בתפילת שחרית

זעזוע: מפקד בכלא 6 הצבאי, נכנס לבית הכנסת בכלא במהלך התפילה ופנה לחיילים, אלו סירבו לענות לו באמצע הקדיש, ואז נעמד המפקד ליד ארון הקודש והצטלב. הוא נשפט והודח (חרדים במדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: אביר סולטן - פלאש90)

חרפה בכלא הצבאי: מפקד בכלא 6 בעתלית, ביזה את קודשי ישראל לעיני החיילים, כשבחר להצטלב רח"ל, והודח מתפקידו.

המקרה התרחש בימים האחרונים, כאשר המפקד הגיע לבית הכנסת בכלא בזמן תפילת שחרית, ולמרות כך פנה לפקודיו, אך הם סירבו לדבר באמצע קדיש, המפקד נעמד ליד ארון הקודש והצטלב.

על פי הדיווח ב"קול היהודי", החיילים המתפללים מחו בו על כך ולמרות זאת התעקש המפקד שיאמרו לו "המפקד" בסוף המשפט, על פי כללי הכלא. בתגובה לדבריו הגיב אחד הנוכחים כי "'מפקד' הוא קורא רק לה', המפקד האמיתי. מי שמבזה ככה את ה', לא ראוי לתואר המפקד", אמר.

לפי הדיווח, זו אינה הפעם הראשונה בה התגרה המפקד בחיילים הדתיים וביזה את קודשי ישראל, באירוע נוסף אמר להם "תלכו לשים את הקופסאות השחורות האלו שלכם, ואת הבדים הלבנים", עפרא לפומיה.

"בכל מיני הזדמנויות המפקד הזה מתנכל למתפללים, מאיים ומנסה להפחיד אותנו תוך כדי שהוא מבזה את המנהגים היהודיים. האירוע האחרון הוא זה ששבר את גב הגמל והביא לעימות בינו לביננו. אנחנו מקוים שהנהלת הכלא תבין את חומרת מעשיו ותטפל בהם", נמסר מאחד המתפללים הכלואים במקום.

כאמור, המפקד הועמד לדין והודח מתפקידו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע נקודתי שטופל על ידי המפקדים בבסיס, המדריך הועמד לדין והושעה מתפקידו, במקביל הובהר לכלואים בפלוגה על ידי הסגל הפיקודי כי מדובר באירוע חריג. המדריך התנצל בפני החיילים ובפני מפקדיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר