תגובה ראשונית להיעדרות המסעירה

מיכאל מלכיאלי ל"כיכר השבת": "נדרוש לערוך דיון מחודש"

לאחר שנעדר מההצבעה על שמירת השבת ב'מתחם התחנה', מיכאל מלכיאלי מספר ל"כיכר השבת" לאן נעלם ומודיע: "נדרוש דיון מחודש". גורמים ב'יהדות התורה' בתגובה: "זה כבר אבוד" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ברקת, מלכיאלי ודרעי. ארכיון (באדיבות המצלם)

חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס, מיכאל מלכאלי, הצליח לעורר סערה גדולה במועצת עיריית ירושלים כשנעדר מההצבעה בוועדת התכנון על 'מתחם התחנה' ובכך הביא לכישלון העמדה החרדית.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", החרדים ביקשו להתנות את אישור 'מתחם התחנה' באיסור לחלל שבת במקום, ואף השיגו לכך רוב, אך בשל היערו מלכיאלי, ההתנייה נפלה ו'מתחם התחנה' אושר עם חילולי השבת על חודו של קול.

כעת, מלכיאלי מתייחס לראשונה להיעדרות, בשיחה עם "כיכר השבת", ומסביר כי הוא נכח בוועדה וראה שיש בה רוב לחרדים ולכן יצא לדיון אחר בנושא הקצאות לבתי כנסת.

לאחר מכן התברר לו כי ההצעה של החרדים נפלה על חודו של קול ובהתייעצות שערך עם יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי הוחלט להגיש בקשה לדיון מחודש.

"הייתי בוועדה וראיתי שיש רוב לחרדים", אומר מלכיאלי ל"כיכר השבת", "ולכן יצאתי לדיון נוסף בנושא הקצאות לבתי כנסת, לאחר מעשה, שהתברר לי שההצעה עברה, ובהתייעצות עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, הוחלט להגיש בקשה 18/ז יחד עם חבר מועצה נוסף לדיון מחודש".

גורמים ביהדות התורה אומרים ל"כיכר השבת" בתגובה כי "זה כבר אבוד. לצערנו המערכה הוכרעה. היה לנו אפשרות היום להפיל את התכנית ונכשלנו בעקבות היעדרותו של מלכיאלי. הוועדה המחוזית כבר שיבצה הבוקר את התכנית לסדר יום ליום שלישי 1.3.16".

לדבריהם: "אין דרך מעשית להחזיר את הגלגל אחורה. למדנו שצריך לחשוב פעמיים מי הם שותפנו".

יו"ר סיעת ש"ס בירושלים, צביקה כהן, אמר מוקדם יותר ל"כיכר השבת" כי "תוך כדי סיור של אגף החינוך בבתי ספר בשכונת נווה יעקב קיבלתי את ההודעה ורצתי מיד לעירייה. חבר ועדה מטעמינו עזב את הדיון - קיבלתי את זה בהפתעה ותדהמה".

"הדבר הזה לא יכול להיות בבית ספרנו. בוודאי לא בסיעתנו סיעת ש"ס", אמר כהן ותקף את מלכיאלי. "אני מגנה בכל התקיפות את ההיעדרות". צביקה כהן הוסיף ואמר כי "אני מתכוון בתקופה הקרובה למנות ממלא מקום פעיל למלכיאלי בכדי למנוע תופעות שכאלו".

יצחק פינדרוס, חבר מועצת העיר אמר ל"כיכר השבת" כי "הבן אדם היה בבניין ונעלם". לדבריו, "מישהו פה קיבל משהו בתמורה".

סגן ראש בעיר חיים אפשטיין הגיב על הכישלון ואמר כי "מדובר בשערורייה שטרם נראתה במחוזותינו. במחי הרמת אצבע יכולנו להיות הבוקר הזה עם הישג משמעותי למען קדושתה של העיר ירושלים. לצערנו, התברר לנו כי ישנם כאלו ששיקולים אחרים מלווים אותם בבואם להצביע בנושאים כה קריטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר