לקראת משבר?

אולטימטום חרדי לביבי: בטל את הישגי הרפורמים - או שנפרוש

ח"כ ישראל אייכלר שהשתתף בכינוס מועצת גדולי התורה נאם בכנסת והציב אולטימטום לנתניהו: או שתיישם את כל ההסכמים הקואליציונים עד פסח ותבטל את הישגי הרפורמים - או שנפרוש (חדשות)

בנימין נתניהו. לקראת משבר? (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שעתיים של דיון מעמיק בנושא ההכרה ברפורמים על רקע מתווה הכותל המערבי ובג"צ המקוואות, זאת לצד דיון במחוז החרדי במשרד החינוך, החליטו האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה להציב "אולטימטום" לבנימין נתניהו על המשך השותפות עם סיעת אגודת ישראל בממשלה.

חברי הכנסת שהשתתפו בישיבה דיברו על האכזבה מכך שחוקים רבים שהובטחו על ידי השלטון לא קוימו, ובנוסף קבלו על החיבור בין ראש הממשלה לראשי ארגוני הרפורמים. האדמו"רים אמרו כי יש "לצאת במתקפה חריפה" נגד ההכרה ברפורמים ובמחאה אדירה כמו גם בפנייה לראש הממשלה כי לא ייתכן כל ויתור בעניין המהותי לעם ישראל.

חברי מועצת גדולי התורה שיגרו את ח''כ ישראל אייכלר שיעביר מסר חריף ברוח זו מעל בימת הכנסת לראש הממשלה בנימין נתניהו. "יש לכם זמן עד פסח לקיים את ההסכם הקואליציוני, להפסיק את הלגיטימציה לתנועות הרפורמיות, לתקן בחקיקה את בג"צ המקוואות, הבטחת הכנסה לאברכים, ותעסוקה לחרדים" אמר בדוכן הכנסת ח"כ אייכלר.

מדברי אייכלר: "אני אומר את השורה התחתונה מרוח הדברים ששמעתי במועצת גדולי התורה, אם הממשלה רוצה להמשיך בשיתוף פעולה עם היהדות החרדית ונציגיה, היא חייבת להפסיק את הכניעה לרפורמים ולגרורותיהם, ולהפסיק את המלחמה נגד הכותל המערבי. אף בג"ץ לא יוכל לחלל את קדושת המקוואות, מקוואות ינוהלו אך ורק לפי ההלכה".

ח"כ אייכלר ביציאה מישיבת המועצת (צילום: כיכר השבת)

"אם הממשלה רוצה ללכת ולחגוג עם הרפורמים לחגוג איתם ולהשתתף בכל המסע של דיכוי החינוך החרדי על ידי חוק הליבה, הם לא יוכלו להיות שותפים איתנו ואנחנו לא איתם. את זה צריכים לדעת ראש הנממשלה ושרי הממשלה וכל מי שרוצה בקיומה של הקואליציה הזו".

אייכלר הוסיף לאיים בפרישה מהקואליציה: "גם כשנהיה באופוזיציה, נילחם על הכותל המערבי ועל טהרת המקוואות בישראל , וגם באופוזיציה נילחם על החינוך החרדי. ולכן יש לכם זמן עד פסח לבצע את ההסכמים הקואליציונים כפי שנכתבו במפורש".

אייכלר החל לצטט מההסכמים: "סעיף ראשון, אם בג"ץ יפר את הסטטוס קוו, הממשלה תתקן את החקיקה, חייב לעבור חוק שכל התנהלות המקוואות יעבדו רק לפי נהלי הרבנות הראשית לישראל. אסור לשום בג"ץ ולשום גורם חיצוני גם לא לממשלה להכתיב את ההלכות וההנהגות במקוואות ובבתי הכנסת".

לדבריו: "על פי ההסכם הקואליציוני, חייבים לבטל את גזירת הליבה של שי פירון ובג"ץ, שגם הוא נעשה בגלל עתירות רפורמיות, ולשחרר את החינוך החרדי העצמאי ממשרד החינוך. אנו כן רוצים שתהיה מועצה, בדומה למל"ג, שתקבע מה יהיו תכני הלימוד, תלמידים ומורים בחינוך החרדי".

יו"ר הסיעה ח''כ מנחם אליעזר מוזס ביקש לציין בשיחה עם "כיכר השבת" כי "בישיבת המועצת הובהר כי יש לומר בנחרצות לראש הממשלה בנימין נתניהו שהרפורמים מבחינת היהדות הנאמנה זה קו אדום". בנוסף, ציין מוזס כי "האדמו"רים הורו לדרוש בנוסף את יוזמת הממשלה בביטול חוק הליבה".

"זה בעצם המשך למהלך שעשיתי כשציינתי במכתבי אל יריב לוין שלא נתמוך בחקיקות קואליציה". מוזס מצהיר כי כל המהלכים הפוליטיים יעשו במשותף עם גדולי ישראל מכל החוגים ועם סיעות דגל התורה וש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר