החברה תפצה במיליונים

אישה חלתה בסרטן אחרי שימוש בטלק של ג'ונסון אנד ג'ונסון

אבקת הטלק הפופולרית של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון אינה בטוחה? אישה חלתה בסרטן ומתה לאחר שימוש בתכשיר. בית המשפט פסק פיצויים בגובה 72 מיליון דולר. החברה: "אנחנו מאוכזבים מתוצאות המשפט ומאמינים בבטיחות הטלק הקוסמטי" (בריאות)

אבקה קטלנית? הטלק של Johnson & Johnson (צילום: shutterstock)

ג'קלין פוקס מבירמינגהם שבמדינת אלבמה, ארה"ב, מתה לפני כארבעה חודשים מסרטן השחלות שנגרם לה כתוצאה משימוש בטלק של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון במשך 35 שנה.

ביום שני האחרון, פסק חבר המושבעים בבית המשפט בסנט לואיס כי החברה אשמה בהונאה, רשלנות וקשירת קשר, וחייבת לשלם לבני משפחתה של פוקס פיצויי נזיקין בגובה 10 מיליון דולר, ופיצויי עונשין בגובה 62 מיליון דולר.

פרקליטה של משפחת פוקס, ג'רי ביזלי, טען כי מרשתו השתמשה באבקות Baby Powder ו-Shower to Shower, עד שלפני שלוש שנים, אובחן אצלה סרטן השחלות, בעקבותיו היא מתה באוקטובר האחרון כשהיא בת 62.

בימים אלה הוגשו נגד חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מאות תביעות הטוענות שהחברה לא הזהירה את הצרכנים כי מוצריה המבוססים על טלק עלולים לגרום לסרטן.

עו"ד ביזלי אמר לכתבים מקומיים כי למרות שהחברה "ידעה כבר בשנות ה-80 על הסיכון הזה", היא העדיפה "לשקר לציבור ולשקר לגופים הרגולטוריים".

במקרה נוסף שהתרחש ב-2013, אישה בשם דיאן ברג הגישה תביעה בבית משפט בדקוטה הדרומית, ארה"ב, נגד החברה. חבר המושבעים פסק אז כי היא חלתה בסרטן השחלות בעקבות שימוש במוצרים מבוססי טלק של ג'ונסון אנד ג'ונסון. עם זאת, בית המשפט לא קבע לא פיצויים.

דוברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, קרול גודריץ', אמרה בתגובה: "האחריות הגדולה ביותר שלנו היא לבריאות ובטיחות הלקוחות שלנו, ואנחנו מאוכזבים מתוצאת המשפט. אנחנו משתתפים בצערה של משפחת התובעת, אבל מאמינים בבטיחות הטלק הקוסמטי שנתמכת בעשורים של ראיות מדעיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר