כשהחגיגה נגמרת

מה קורה לחרדים אחרי הריאליטי? בוגרי התכניות מדברים

הם פרצו לחיינו בתוכניות ריאליטי המשודרות בפריים טיים והפכו לכוכבים גדולים במהלך התכניות. אבל מה קורה אחרי שהמצלמה נכבית? בוגרי ריאליטי חרדים בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אריה וגיל גת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הם פרצו לחיינו בתוכניות ריאליטי המשודרות בפריים טיים והפכו לכוכבים גדולים במהלך התכניות, אבל רגע אחרי שהמצלמות כבו ו-15 דקות התהילה שטבע האמן האמריקאי אנדי וורהול הסתיימו גם הן, הם כמעט נעלמו מחיינו. "כיכר השבת" יצא לבדוק עם כוכבי הריאליטי החרדים כיצד הם מתמודדים עם היום שאחרי.

הצעיר שבמתמודדים החרדים הוא עוזיה צדוק (14) המתגורר ביישוב 'אבני חפץ' שבשומרון ובן למשפחה מוזיקלית מרובת ילדים. מגיל 6 הוא שר במסגרות שונות ובשנת 2012 החל לשיר באופן מקצועי כשהוציא את סינגל הבכורה "הכל זה לטובה" וזכה לתואר 'שיר השנה' במצעד המוזיקה היהודי. בשנת 2013, לאחר פטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הוציא עוזיה קליפ לשיר 'כוכב מאיר' שנכתב על ידי כלתו של הרב וצולם בחדר הלימוד שבביתו. הקליפ זכה למאות אלפי צפיות ויש אומרים כי זהו השיר שתרם לפריצה הגדולה והמשמעותית של עוזיה.

בשנת 2014 הוציא עוזיה צדוק את אלבום הבכורה שלו 'שומר ישראל' שזיכה אותו בתואר 'תגלית השנה' במוזיקה היהודית. בסוף שנת 2015 הוא השתתף בעונה השלישית של התוכנית 'בית ספר למוסיקה', ובסופה זכה בתואר "התלמיד המצטיין".

עוזיה צדוק (צילום: יח"צ)

צדוק מספר כי בגלל התוכנית מספר ההופעות שלו גדל: "מאז סיום התוכנית אני עובד הרבה יותר מלפני. זה לא קל אבל עובדים. יש הרבה יותר הופעות ואנשים יותר מכירים אותך. זה בא לידי ביטוי כאמור בזה שאתה מתאמץ יותר אבל זה שווה את זה".

"הרבה דיברו איתנו על זה שירד הלחץ אחרי סיום התוכנית ואנשים יישכחו", הוא אומר, "אבל ברוך השם אני מסתדר עם זה. אנחנו ממשיכים לעבוד ומוציאים שירים ודיסקים. אנשים רואים שאנחנו פועלים וזה חשוב מאוד". הוא מופיע מידי שבוע לקהל חרדי, דתי וחילוני. הוא סבור כי הקהל לא מסתכל על הלבוש שלו, אלא על אופן ההופעה. "אנשים מכבדים את מה שאני עושה ובגלל זה הם מזמינים אותי ואין בעיה עם זה. בזה שמפרגנים לי הם בעצם מפרגנים לכל הקהל הדתי, בסופו של דבר זה משפיע על כולם".

עוזיה צדוק שר "פסגות חייך" (לכתבה המלאה)

בתעשיית המוזיקה היהודית יש שסבורים כי צדוק עושה דרך דומה לזו של מידד טסה, מה שמעלה את החשש כי כשקולו ישתנה, ההופעות יתמעטו. "אנשים מתחברים אלי בגלל הקול, איך שאתה מופיע בבמה ובאופי שלך ואני חושב על זה".

מה השאיפות שלך?

"השאיפה שלי היא להתקדם יותר ולהופיע בעוד במות. אני יותר מקווה להצליח בעזרת השם ומה שהוא יחליט זה מה שיהיה".

האחים החרדים אריה וגיל גת הם המבוגרים שבמתמודדים החרדים בתכניות הריאליטי. את הדרך לגמר "הכוכב הבא" בזכיינית קשת בערוץ 2 הם עשו בדרכם הייחודית, שרו שירים עתיקים שהם נכס צאן ברזל במוסיקה הבינלאומית ושיר מקורי אחד. הם הגיעו למקום השני והפסידו לטובת מתמודד חילוני צעיר יותר.

אריה גת מספר על החיים שאחרי הריאליטי ומסביר כי בניגוד למתמודדים הצעירים, "שבאים לתוכניות המוזיקה עם חלום להיות כוכב", הם הגיעו לתוכנית "פחות בעננים" ועם רגליים על הקרקע.

"אנחנו הרבה שנים במוסיקה", הוא מסביר, "עשינו הרבה דברים במוסיקה ביחד וגם כל אחד בנפרד לפני התכנית, ל"כוכב הבא" הגענו עם רקע קצת אחר. תורה, משפחה, ילדים וניסיון רב בעולם המוסיקה. זה עזר לנו להיות יותר יציבים בתכנית וגם להישאר איכשהו שפויים ועם רגליים על הקרקע בסערה שבאה אחרי".

האחים גת לפני הריאליטי (צילום: יענקי אריה)

ככל שהם התקדמו בתוכנית ועלו שלב אחר שלב, הם איגדו סביבם קונצנזוס חילוני וחרדי: "אני לא יודע אם היה לכך תקדים קודם לכן", הוא אומר, "לאחר התכנית, במשך שבועות ארוכים היינו בעומס עצום של שיחות טלפוניות, ראיונות, פגישות, התנהלות מקצועית ברמה אחרת ממה שהיינו רגילים ודרישות אמנותיות ברמה גבוהה מאד. במקביל, היינו צריכים כל הזמן להופיע באופן הכי מקצועי אבל לא תמיד היה לנו זמן להתכונן כמו שרצינו בגלל העומס הרב, וכאן באו לעזרתנו הניסיון וכמובן הסייעתא דשמייא".

חרדי יכול להתמודד בתוכנית חילונית?

"בהתמודדות עם סיטואציה מסוג זה שהיא קשה מאד גם לאדם חילוני וכל שכן לאדם חרדי, צריך המתמודד החרדי שרוצה לעבור את המסע לשלום ולא להיכשל חס ושלום להכתיב את מה שהוא רוצה באופן מאד ברור ולא מתפשר, כפי שאנחנו עשינו בענייני כשרות, צניעות ושירת נשים. כל הסעיפים האלו היו כתובים אצלנו בחוזה ואם יש הסכמה מראש על הכל בין הצדדים, וצוות ההפקה אמין ומקצועי כפי שהיה בתכנית בה השתתפנו, אז לא נחצים קווים אדומים".

האחים גת ב"הכוכב הבא" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אני לא יודע אם התכניות מהסוג הזה מתאימות לכל חרדי שאולי מגיע עם רקע קצת פחות מבוסס ועלול להסתנוור ולהתבלבל ח"ו, כל אחד צריך לשאול את הרב שלו ואז יחליט האם להתמודד", הוסיף.

מאיר גרין (22) הופיע על בימת "הכוכב הבא" וניסה לתפוס את משבצת החרדי שמצליח לשלב בין דת ומוזיקה בתוכנית חילונית.

השופטים שנדהמו לראות תלמיד ישיבה בעל חזות מודרנית ניגש לתוכנית בה מופיעות נשים, הופתעו עוד יותר כשגרין החליט לבצע גרסה חרדית לשיר שצבר מילוני צפיות ביוטיוב והביא את ישראל למקום השמיני בתחרות הבינלאומית "אירוויזיון".

בסופו של דבר, גרין פרש מהתכנית: "פרשתי בגלל המשפחה והחברים בישיבה והם יותר חשובים לי מהתוכנית" סיפר ל"כיכר השבת". לדבריו, ההחלטה להשתתף בתכנית "התקבלה תוך כמה רגעים. הם התקשרו אלי וביקשו שאבוא ולא חשבתי יותר מידי.

אתה חושב שחרדי יכול להשתתף בריאלטי ולהישאר אותו הדבר?

"אפשר לשמור על עצמך בקטע של הדת אבל אני לא יכול לתת תשובה גורפת בנושא".

מאיר גרין שר "נקודה של אור" (הקליפ הרשמי)

גרין, שנחשף לראשונה עם הקליפ "שיר המעלות" והשיק סינגל מקורי בשם "האושר הבא", מסביר כי העדיף להתחיל את הקריירה מלמטה ולא מלמעלה כפי שהתוכנית גורמת לעמיתיו. "אני רוצה להתחיל מלמטה לאט לאט ולא להתחיל ישר מלמעלה כמו בתוכנית. אם הייתי נשאר יכול להיות שהייתי מצליח אבל לא זו הדרך שרציתי לעשות".

הופעתו בפריים טיים לא הניבה לו הצלחה מוזיקלית לטענתו: "אני לא רואה שינוי בעקבות התוכנית, אני ממשיך לעשות את מה שעשיתי קודם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר