הרבנות יוצאת למאבק נגד בג"ץ

מועצת הרבנות למועצות הדתיות: לא לאפשר טבילת מתגיירים

מועצת הרבנות הראשית יוצאת למאבק חזיתי נגד החלטת בג"ץ, ומבקשת מכל המועצות הדתיות שלא לאפשר טבילת מתגיירים, מכל הזרמים, במקוואות - ההנחיה תיבדק בהיבט המשפטי (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

סערת בג"ץ המקוואות: שבועיים לאחר החלטת בית המשפט העליון לחייב את המועצות הדתיות ברחבי הארץ לאפשר למתגיירים הרפורמים לטבול במקוואות שבניהולם, ברבנות הראשית לישראל יוצאים למאבק חזיתי כנגד החלטת בג"ץ לאפשר טבילת אנשים שעברו גיור רפורמי.

ל"כיכר השבת" נודע כי מועצת הרבנות הראשית בנשיאות הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו החליטה לבקש מכל המועצות הדתיות ברחבי הארץ שלא לאפשר טבילת מתגיירים מכל הזרמים - גם מתגיירים של הרבנות הראשית, ובכך למנוע את טבילת המגיירים הרפורמים ולהסיר את הטענה כי ישנה "אפליה" בין מתגיירי הרבנות למתגיירי הרפורמים.

ההחלטה התקבלה בישיבת מועצות הרבנות בסוף השבוע ומתפרסמת כעת לראשונה, עם זאת בישיבה צוין כי ההחלטה הינה בכפוף לבחינה משפטית שתקבע האם בכוחה של הרבנות הראשית לכפות החלטה זו על כל המקוואות הציבוריים בישראל או שמדובר רק בהמלצה של מועצת הרבנות הראשית.

כיום, ישנם מספר מקוואות ברחבי הארץ שזכו במכרז ועובדים עם משרד ראש הממשלה ואליהם מגיעים המתגיירים של מערך הגיור.

כעת, במועצת הרבנות מנסים להביא לכך שהמתגיירים יטבלו במקוואות פרטיים ובכך לחסום את החלטת בג"ץ שהחליט במענה לעתירת הרפורמים לאשר טבילת מתגיירים רפורמים במקוואות של המועצות הדתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר