הותר לפרסום

נעצרו 'הצלפים מחברון': שני אחים מחבלים שפצעו ארבעה יהודים

אחרי מצוד ארוך, נתפסו "הצלפים מחברון", שני אחים פלסטינים, שביצעו שורת פיגועי ירי באזור חברון, בהם נפצעו ארבעה אזרחים וחיילים יהודים. את הנשק הסתירו במסגד. כל הפרטים (ביטחון)

המחבלים על רקע הפיגוע במערת המכפלה בו נפצעה חיילת (צילום: תקשורת שב"כ וצבמ)

הותר לפרסום: כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי, צה"ל והמשטרה, נעצרה חולייה של מחבלים -צלפים, שביצעו פיגועי ירי באזור חברון, בחודשים האחרונים, ופגעו באזרחים ובחיילים, וכונו "הצלף מחברון".

במסגרת החקירה נעצרו שני אחים תושבי חברון, נצר פיצל מוחמד בדוי, בן 23, פעיל חמאס ואחיו המחבל אכרם פיצל מוחמד בדוי בן 33. כמו כן נתפסו רובה צלפים מאולתר ורובה מסוג "קרלו".

מחקירתם בשירות הביטחון הכללי עלה כי האחים ביצעו שורה של פיגועים, וביניהם הפיגועים הבאים:

ביום שישי, 6 לנובמבר 2015, קבעו שני האחים להיפגש בבניין בבעלותו של אביהם, שם עלו לקומה השלישית ונכנסו לדירה אשר בה התבצעו שיפוצים. אכרם הניח את הרובה על אדן חלון בדירה, אשר פונה למערת המכפלה וביצע ירי. אכרם העריך כי פגע בקבוצת המתיישבים אשר התפללו סמוך למערה, אולם רק מאוחר יותר, עם שמיעת הדיווח אודות הפצועים בחדשות, הבינו השניים כי פגעו בשני מתפללים. הפצועים נפגעו באורח בינוני-קשה וקל. לאחר ביצוע הפיגוע, המשיכו השניים לחגיגות חתונתה של בת דודתם.

הפיגוע במערת המכפלה בו נפצעה חיילת (צילום: צבמ)

עוד עלה מהחקירה, כי נצר החליט לבצע את הפיגוע בעקבות חיסולה של מחבלת מחברון שביצעה באותו יום פיגוע דריסה באזור חלחול.

ביום רביעי, 25 לנובמבר 2015, בשעות הבוקר, הגיע נצר לאותה דירה, לאחר שיום קודם לכן לקח את רובה הצלפים המאולתר מהמסגד והודיע לאחיו אכרם כי בכוונתו לבצע פיגוע ירי בגפו. נצר המתין למעבר של חיילים. משזיהה חייל סמוך למערת המכפלה, ביצע ירי לעברו, אולם הבחין כי פגע ברכב. לאחר הירי השיב נצר את הרובה למסגד. כתוצאה מהירי נפגע רכב חונה, ובחסדי שמים איש לא נפגע.

בהמשך החליטו השניים לבצע פיגוע ירי לעבר מחסום צה"ל בצומת "הכבשים" בחברון והחלו לתצפת על האיזור ולבחון היכן ישנן מצלמות. השניים איתרו איזור "פתוח" בין מחצבות האבן באיזור התעשיה בדרום חברון ממנו יוכלו לבצע ירי ישירות לעבר המחסום. בהמשך ביצעו מספר פיגועי ירי לעבר המחסום. ברוב הפיגועים, החיילים במחסום לא הבחינו בירי ולא שמעו אותו.

ביום ראשון, 3 לינואר 2016, בשעות הצהריים, הבחין נצר בקבוצת חיילים ברחבה הסמוכה למערת המכפלה וביקש מאחיו אכרם להגיע לאותה דירה ממנה ביצעו את הירי בפעמים הקודמות בדחיפות. אכרם הגיע עם הרובה וביצע ירי לעבר קבוצת החיילים. כתוצאה מהירי נפגעה צוערת בקורס קצינים של צה"ל באורח בינוני-קשה.

באותו היום, הציע אכרם לנצר לבצע פיגוע ירי נוסף לעבר מחסום צה"ל בצומת "הכבשים" והשניים נסעו ברכבו של אכרם, התמקמו במחצבת אבן באיזור ואכרם ביצע ירי לעבר החיילים במחסום. השניים שמעו את צעקות החיילים לאחר הירי ונמלטו מהמקום. כתוצאה מהירי, נפגע חייל צה"ל באורח קל.

במוצאי שבת, 9 לינואר 2016, נעצר נצר לחקירה. שבוע לאחר מכן, במוצאי שבת, 16 לינואר 2016, ביצע אכרם פיגוע ירי בגפו, ממבנה בשכונת אבו סנינה בחברון, ללא נפגעים. בחקירתו מסר אכרם כי ביצע את הפיגוע במטרה להסיט את החשדות מאחיו נצר, אשר, כאמור, נעצר שבוע קודם לכן. לאחר הפיגוע החביא אכרם את רובה הצלפים המאולתר בתוך מנוף במחצבה בבעלות משפחתו באיזור התעשייה בדרום חברון.

עוד עלה בחקירה כי השניים ייצרו משתיק קול מאולתר מפילטר שמן, וזאת לאחר שלמדו לעשות כן באמצעות סרטון באינטרנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר