כפייה חילונית בצה"ל

מוזס על סערת הזקן: "הוכחה שהרבנים צדקו"

ח"כ מנחם אליעזר מוזס תקף את איסור גידול זקנים בצה"ל ואמר כי החלטת הרמטכ"ל מוכיחה את "עיני הבדולח" של גדולי ישראל בכל הדורות שהורו שלא להתגייס לצה"ל מכיוון שהוא מעודד חילון (פוליטי)

מנחם אליעזר מוזס (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס התייחס במליאת הכנסת לסערת איסור גידול הזקן בצה"ל ואמר בדיון על הצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה כי שר הביטחון התחייב בעבר שלא לפגוע בנהלים הקיימים כיום בצה"ל.

מוזס תקף את החלטת הרמטכ"ל ואמר כי החלטת הרמטכ"ל מוכיחה את "עיני הבדולח" של גדולי ישראל בכל הדורות שהורו שלא להתגייס לצה"ל מכיוון שהוא מעודד חילון נערים ו"נועד לשמש ככור היתוך לחברה הישראלית".

במהלך הדברים אף אמר מוזס כי שר הביטחון התחייב שלא לשנות את הנהלים, "לפני כשלושה חודשים פניתי אל שר הביטחון בישיבת ועדת החוץ והביטחון על נושא זה, והשר ענה לי חד משמעית כי המגדל זקן מטעמי דת ומסורת, ימשיך בכך גם בצבא. זו צריכה להיות עמדת הצבא ולא שום דעה אחרת. וכפי שאני מכיר אותו, הוא יעמוד בהבטחתו" אמר מוזס.

לדברי מוזס למרות שההחלטה תפגע בעיקר בחיילים דתיים ולא חרדים, עצם העברת הסמכויות מידי הרבנים הצבאיים לקציני השלישות "מזעזעת", ולדבריו הדבר כמו שקציני השלישות לא נדרשים לאשר "פטור" רפואי שהעניק רופא, כך אסור לקציני השלישות להתערב בהחלטות הרבני הצבאיים.

"מדובר בהחלטה מקוממת להעביר סמכויות מהרבנות לשלישות או לקצין חינוך. ומזעזע שכחלק בלתי נפרד מזה ההוראה היא לחיילים המשרתים לעשות מעשה נגד אמונתם, ומי שלא ינהג כךיהיה "מסרב פקודה" אשר דינו כלא ומחבוש. הכזאת יעשה בצבא של המדינה "היהודית והדמוקרטית" כהגדרת ראש הממשלה? ראש הממשלה, שדורש מאבו מאזן שיכיר קודם במדינה כמדינת הלאום של העם היהודי. מאז ומעולם, יהודים בכל הדורות מסרו נפשם שלא להסיר את זקנם שהיה סימן ההיכר בין ישראל לעמים". אמר מוזס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר