אחרי 73 שנים

מרגש: אלבום החתונה הוחזר לקרובי נרצחי השואה

חודשיים לפני שנלקחו למחנה ההשמדה הזוג הזה עוד הספיק להצטלם בחתונתו כשאת הטלאי הצהוב כיסה פרח לבן. כעת, 73 שנה אחרי, האלבום הוחזר למשפחת הנספים (חדשות, ברשת)

בני סולומון | כיכר השבת |
תמונת בני הזוג (צילום: מתוך פייסבוק)

לפני כ-73 שנים, במהלך מלחמת העולם השנייה, נישאו לואיס ברזילי ופלורה סנטגר בטקס צנוע שערכו באמסטרדם, הולנד. למרות שחוקי הנאצים ששלטו במקום באותה העת דרשו מהיהודים לשאת טלאי צהוב על בגדיהם, הזוג הצעיר הסתכן והחליף את הטלאי הצהוב בפרח לבן.

חודשיים מאוחר יותר נשלח הזוג הצעיר למחנה ההשמדה אושוויץ בפולין שם נרצחו יחד עם כל משפחתם הקרובה. אלבום תמונות שצילם הזוג הצעיר בחתונה והכיל גם את שמות וחתימות אורחי החתונה הצנועה, שרד במרתף הבית בו גרו הזוג ברזילי.

לפני מספר חודשים גילה בעל חנות עתיקות באמסטרדם את הפנקס הקטן, ולאחר שהבין כי מדובר ככל הנראה באחת החתונות היהודיות האחרונות שנערכו בעיר בתקופת השואה וזמן קצר לפני שיהודי הולנד גורשו למחנות המוות, העלה בעל החנות את תמונת הזוג לעמוד הפייסבוק שלו כשהוא מבקש ממי שמכיר את הזוג ליצור עימו קשר.

לאחר שהפוסט הפך וויראלי, עם מאות אלפי אנשים שנחשפו אליו ואלפים ששיתפו אותו ברשת החברתית, הצליח בעל החנות ליצור קשר עם קרובי משפחה של הזוג ברזילי והשיב להם את פנקס האורחים ותמונות החתונה, זכר לקהילה היהודית שפרחה באמסטרדם לפני השואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר