הטעות, ההתפצלות והחיפושים

הדרמה בקלנדיה: כך זה קרה דקה אחר דקה

הדרמה הלילית בקלנדיה שלב אחר שלב: מהטעות בניווט בשעה 22:40, הצתת הרכב וההתפצלות ועד למציאת החייל שנעדר בשעה 23:50. שחזור: "ביצענו סריקות וצעקנו צה"ל צה"ל". מיוחד (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: المركز الفلسطيني للإعلام, شبكة قدس الإخبارية)

הדרמה בקלנדיה: במהלך הלילה טעו שני חיילי צה"ל בדרכם, ונכנסו לתוך מחנה הפליטים קלנדיה, רכבם הוצת והם ניצלו בנס מלינץ', אחד מהם אותר רק אחרי חיפושים ארוכים והקפצת כוחות מיוחדים. מיד אחר כך פרצו מהומות במחנה הפליטים, שגרמו לפציעתם של חמישה לוחמי מג"ב.

כך השתלשלה הדרמה הלילית, שהסתיימה בחסדי שמים, ללא נפגעים בנפש:

22:40 - שני חיילי צה"ל מיחידת עוקץ, טועים בדרכם, ככל הנראה בשל ניווט לא נכון של "ווייז", ונכנסים לתוך מחנה הפליטים קלנדיה, ברכב צבאי לא ממוגן.

22:50 - עשר דקות לאחר שנכנסו, אחד החיילים מדווח לאוגדת איו"ש כי הם בתוך מחנה הפליטים.

במקביל, הפלסטינים מזהים את הרכב והחיילים ומתחילים ליידות אבנים ובקבוקי תבערה והרכב מוצת.

22:53 - שני החיילים מחליטים לעזוב את הרכב ולהימלט. על פי הערכות בצבא, המעשה הזה הציל את חייהם.

הרכב בוער ופצצות התאורה של הצבא (צילומים: المركز الفلسطيني للإعلام, شبكة قدس الإخبارية)

22:55 - החיילים שנמלטו מהרכב מתפצלים. אחד מהם צועד לכיוון מזרח, לאזור התנחלות כוכב יעקב, שם נאסף על ידי כוחות הצבא והמתיישבים. עם החייל השני אובד הקשר.

23:00 - בצה"ל חוששים שהחייל יחטף, מוכרז נוהל מיוחד וכוחות מיוחדים מוקפצים לשטח, צה"ל מכתר את מחנה הפליטים, יורה פצצות תאורה ומסוקים מועלים לאוויר.

23:50 - כשעה לאחר שעזבו את הרכב, כוחות צה"ל מצליחים לאתר את החייל, מסתתר בחצר במחנה הפליטים. בכל זמן החיפושים, מאות פלסטינים יורים לעבר הכוחות, משליכים בקבוקי תבערה ומיידים אבנים.

00:00 - כוחות צה"ל ומג"ב פועלים במחנה הפליטים נגד הפרות סדר אלימות ומחלצים את הרכב הצבאי שהועלה באש. חמישה לוחמי מג"ב נפצעים, אחד באורח בינוני. מחבל פלסטיני שהשתתף בעימותים נהרג.

2:30: הכוחות מחלצים את הרכב הצבאי, כשברקע נמשכות הפרות הסדר. חמישה לוחמי מג"ב נפצעו בפעולה, אחד מהם באורח בינוני, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. צעיר פלסטיני נהרג בחילופי האש ובעימותים שהתפתחו במהלך הלילה, 10 נפצעו.

שלו רצון מכח הסיור של התנחלות כוכב יעקב, לשם הגיע אחד החיילים שחזר את שאירע: "הייתי בסיור ביישוב ואז הגיע הסמג"ד של הגזרה ואמר לנו על האירוע. הוא ביקש שהוביל אותו לאחת הכניסות לקלנדיה וביצענו איכון טלפון לחייל שלא נמצא. התחלנו לבצע סריקות וצעקנו 'צה"ל, צה"ל', עד שזיהינו אותו.

"הוא נראה מבוהל מאוד ובסטרס עם מדים ונשק, הוא סיפר שהווייז הטעה אותם והם נכנסו לקלנדיה. שם החלה הפרת סדר וכשהם ניסו לחזור חזרה הציר כבר נחסם. הוא אמר שהוא לא יודע מה עם החייל השני ושאולי הוא נפגע. הכנסנו אותו פנימה ליישוב, הרגענו אותו ואז הכוחות הגיעו ולקחו אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר