המלחמה בדיווחי שווא

הצעת חוק: חסימת קווי טלפון למטרידי כוחות הביטחון וההצלה

על פי הצעת החוק החדשה, במקביל לקנסות, מטרידי כוחות החירום שיזוהו כבעייתיים יקבלו התראה במסרון בו הם יוזהרו לקראת חסימת קו הטלפון שלהם. מה גובה הקנס שהם עלולים לספוג? (חדשות, בארץ)

מוקד 100 של המשטרה, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

נלחמים במטרידים: וועדת חוק חוקה ומשפט דנה היום (שלישי) בהצעת החוק לקניסת אזרחים שיטרידו את כוחות הביטחון בסכום של עד 75,000 שקלים. בנוסף חברי הוועדה דנו בהצעה לחסימת קווי הטלפון של מטרידים סדרתיים שגורמים לבזבוז משאבי כוחות ההצלה והחירום.

על פי הצעת החוק שאושרה בקריאה ראשונה, מוקדי החירום וההצלה מתמודדים עם עומס רב של פניות שמספר לא מבוטל שלהן הוא הטרדות וקריאות שווא. המוקדנים מתקשים לתפקד בעומס, והצורך לענות לפניות מרובות מביא לבזבוז משאבים ועלול להוביל לשיבוש עבודתם של כוחות החירום וההצלה במתן מענה לפניות אמת. אמנם ניתן להעמיד לדין מטריד כאמור לפי ההסדרים הקבועים בחקיקה כיום, אך יש הצדקה לקבוע עבירה מיוחדת הנוגעת להטרדה של מוקדי חירום בשל חשיבות פעילותם של מוקדים אלו והצורך בהרתעה מפני שיבושה.

הקנסות שיוטלו על המטרידים נעים בין סכום של 14,400 להטרדה סדרתית שלא גרמה לבזבוז משאבים בשטח, ולקנס גבוה בסכום של 75,000 שקלים לדיווח שווא שגרם להקצאת משאבי חירום ולנזקים ממשיים לכוחות המשטרה, כיבוי אש ומד"א.

הטרדה של מוקד משטרתי (לכתבה המלאה)

על פי ההצעה, במקביל לקנסות, מטרידים שיזוהו כבעייתיים יקבלו התראה במסרון בו יוזהרו לקראת חסימת הקו, במידה וימשיכו להטריד את גופי החירום קו הטלפון יחסם בהדרגה לשבוע, ובהמשך לתקופה של חודש. משתמש שיטריד את כוחות ההצלה לאחר חסימה של חודש יחסם לצמיתות על ידי חברת הסלולר.

הנושא עלה לדיון לאחר ביום החטיפה על ידי ניב אסרף וערן נגאוקר לפני כשנה, אז הוקפצו כוחות גדולים של צה"ל ושל גופי המודיעין לאחר שנגאוקר דיווח על חטיפתו של אסרף סמוך לקריית ארבע. חודשים לאחר שהועמדו השניים לדין פלילי הודיעה פרקליטות המדינה כי הגישה תביעת פיצויים בסכום של 650,000 שקלים כנגד השניים, זאת בעקבות המשאבים הרבים שהופנו לאיתורו של אסרף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר