סערת הרפורמים

מרן הגר"ע יוסף: "למנוע חילול השם נורא של הכרה ברפורמים"

בשנת תשנ"ח, עת הקים רוה"מ נתניהו את ועדת נאמן להכרה ברפורמים, כתב מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל מכתב חריף בו התריע מפני "כת הרפורמים" ואסר לנהל איתם מו"מ ולהכיר בהם (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצ"ל (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

ההכרה ברפורמים: בשבוע הבא אמור להיפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרבנים הראשיים לישראל וראשי סיעות הקואליציה. במרכז הפגישה יבקשו הרבנים והנציגים החרדים להגיע לפשרה ומתווה בכותל, מתווה שלא תהיה בו הכרה ברפורמים.

הבוקר (רביעי) מתפרסם לראשונה על ידי מכון ליב"ה מכתב חריף של מרן פוסק הדור הגאון רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, שנכתב בשנת תשנ"ח, בו הוא מביע את דעתו הנחרצת שאסור להכיר ב"כת הרפורמים", ולא לנהל עמם משא ומתן.

המכתב נכתב כאמור בשנת תשנ"ח, עת הקים ראש הממשלה בנימין נתניהו (בקדנציה הראשונה) את ועדת נאמן בנושא הגיור, ועדה שהייתה אמורה להכיר ברפורמים, אז יצא מרן פוסק הדור במכתב חד וברור שאסור לתת להם שום הכרה.

יצוין כי תוכנו של המכתב כל כך אקטואלי ונראה כאילו הוא נכתב ממש בימים אלו, כאשר ממשלת נתניהו מובילה להכרה ברפורמים מה שמעורר התנגדות עזה אצל גדולי ישראל ומועצות גדולי וחכמי התורה.

נוסח המכתב החריף של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצ"ל:

"כאשר החשך יכסה ארץ וכת הרפורמים והקונסרבטיבים מהרסי הדת מנסים לנעוץ צפרניהם בארה"ק, ולקבל הכרה כי הם נמנים כביכול בין הזרמים ביהדות ח"ו

"באנו בזאת להביע דעת תורה כי אין להעלות על הדעת לתת להם הכרה כל שהיא, ואסור לנהל כל מו"מ עם מהרסי הדת אשר מזייפים את התורה והביאו להתבוללות והחרבת היהדות בתפוצות ישראל.

"אנו קוראים לכל אחד ואחד אשר בידו, למנוע חילול השם נורא זה של הכרה ושיתוף פעולה עם הרפורמים לעשות כל אשר בידו למנוע פשרה זו, וכל הנותן יד לפושעים אלו הוא נמנה על משנאי ה'.

וה' יתברך יערה רוח טהרה ממרום, להשיב לב בנים לאביהם שבשמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר