"למרות החרדים הכרת ברפורמים"

ומי בירך את נתניהו על הרפורמים? ח"כ אלעזר שטרן • צפו

ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' חגג במליאת הכנסת את ההכרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברפורמים והקצאת 'הכותל הרפורמי' ובירך את רוה"מ שעשה זאת למרות הח"כים החרדים • צפו (בארץ)

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

מצא מין את מינו: חה"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) בירך היום (רביעי) במליאת הכנסת את ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקצאת השטח בכותל המערבי לרפורמים וההכרה בהם זאת למרות שמדובר בהפרה של הסטטוס קוו.

"אדוני ראש הממשלה אני מברך אותך על המעשה ההיסטורי שעשית - שנתת פעם ראשונה ביטוי היסטורי לכל הזרמים ביהדות: לקונסרבטיביים, לרפורמים ולאורתודוקסים, להיות בעלי זכויות מוכרים על ידי ממשלת ישראל", אמר שטרן לראש הממשלה והזכיר לו את נאום התמיכה בזרמים שנשא בארה"ב: "שמעתי מה שאמרת בוושינגטון - שכל היהודים חייבים לחוש בבית בישראל - ולא האמנתי שתלך רחוק כמו שעשית כי זו דרישה של המון שנים".

"חברי כנסת חרדים אמרו שלא יתנו לזה להתקדם, אתה שמעת אותם והמשכת לקדם את הרפורמים והקונסרבטיבים", לעג שטרן לחרדים והמשיך, "נתת להם מקום של כבוד במקום הכי קדוש לעם היהודי - בכותל המערבי. אדוני ראש הממשלה, אתה יודע כמוני שזה לא הכותל הדרומי וזו אותה קדושה בדיוק כמו של הכותל המערבי. שניהם לא נמצאים מול קודש הקודשים".

"גם כאשר ח"כים חרדים מנסים לומר שזה קרוב לשער האשפות אתה יודע שאין לזה כל משמעות כיוון שזה ממש חלק מהכותל", המשיך שטרן. "אני משוכנע שההחלטה ההיסטורית שלך, של ההכרה בזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים, היא באמת תוצאה של אמונה עמוקה בחשיבות השוויוניות של הזרמים בחברה הישראלית ובמדינת ישראל".

"עשית את הדברים האלו בניגוד לסטטוס קוו ויש לכך משמעות גדולה", הדגיש ח"כ שטרן. "ידעת איך לשכנע את הח"כים החרדים והדתיים, אני לא יודע מה הבטחת להם אבל אני יודע למה שהם נשארו בקואליציה למרות שבהסכם הקואליציוני כתוב שישמר הסטטוס קוו - ואתה קידמת אותו. אני לא רוצה להגיד 'הפרת אותו'".

"אני חושב שזו בשורה לעם היושב בציון וליהדות התפוצות ואני מקווה שגם בנושא הגיור תדע לפעול כמו שהתחייבת לזרמים האחרים", סיים שטרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר