קונצנזוס נגד הפשרה

עכשיו זה רשמי: אין תמיכה רבנית למתווה הכותל הרפורמי

לאחר שנטען כי רבנים אישרו את מתווה הכותל הרפורמי כדי "להציל מבג"צ", מסתבר כי גדולי ישראל סומכים את ידיהם על רב הרובע היהודי שקבע: "צריך לעשות הכל לבטל את התכנית" (חרדים, בארץ)

חיים אבני וישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

קונצזוס נגד מתווה הכותל: לאחר שבעבר הופצו דיווחים כי למתווה הכותל שאושר בממשלה ומכיר למעשה ברפורמים ישנה תמיכה של מספר רבנים, כעת מתברר כי גדולי ישראל סומכים את ידיהם על רבה של העיר העתיקה הגר"א נבנצאל שכבר הודיע כי הוא מתנגד למתווה הכותל.

במכתב ששלח השבוע רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי - כחודש לאחר שפרצה הסערה סביב המתווה - נכתב: "את מי ראוי לשאול את דבר ה' בעניינים הנוגעים להנהגה על ידי שריד בית מקדשנו בשאלות פרטיות וציבוריות?", בתגובה, מרן הגר"ח השיב כי את השאלות בנושא הכותל יש להפנות לרב הרובע היהודי בירושלים הרב אביגדור נבנצל.

(סריקה)

כזכור, לפני מספר ימים הגיעו עשרות רבנים מהציונות הדתית לפגישה עם הרבנים הראשיים על מנת להביע את תמיכתם במאבק שמנהלת הרבנות הראשית נגד ההסכם. במהלך הפגישה העביר הרב יהושוע כץ, רבה של מעלה אדומים, מסר בשם רבה של העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצאל ואמר: "הייתי אצל הרב נבנצאל והוא ביקש ממני שאמסור בשמו 'תעשו כל מאמץ לבטל את העניין הזה, שיעשו הכל שיבטלו את התכנית, הלוואי שיתבטל הכל", זאת לאחר דיווחים שונים שהרב תמך במתווה.

במקביל, ל"כיכר השבת" הגיע מכתב שכתב רב הרובע היהודי לאחר אישור ההסכם, בו הוא מבקש "לעשות כל מה שניתן למנוע ניצחון למהרסי התורה בכותל".

המכתב של הרב נבנצאל (צילום: כיכר השבת)

בימים לאחר אישור המתווה השנוי במחלוקת נראה היה כי חלק מהרבנים יאשרו בשתיקה את המתווה זאת לאחר שנטען כי מדובר במתווה ש"נועד להציל" מהחלטת בג"ץ שתפגע בקדושת רחבת הכותל המערבי, גם נציגי הציבור החרדים מיעטו לדבר על המתווה. בשבוע שעבר הביעו מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ומועצת חכמי התורה של ש"ס התנגדות נחרצת למתווה. ח"כ ישראל אייכלר אף הציב לממשלה אולטימטום ל"תיקון הנזקים".

בהמשך הודיעה מועצת הרבנות הראשית כי היא מתנגדת להסכם וטענה כי אינו חוקי, זאת בהסתמכות על דו"ח משפטי מיוחד שהוכן לבקשת מכון ליבה ונחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר