חיזוק לכשרות עופות 'העדה החרדית'

'חניכי הישיבות': "העופות מהודרים; טענות סרק של מתחרים"

בשל הבלבול העז והדעות הסותרות, בד"צ 'חניכי הישיבות' של רבי מרדכי גרוס התכנס לדון בכשרות עופות 'העדה החרדית' והכריע כי הם מהודרים. לטענתם, מדובר בטענות סרק של מתחרים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

סערת כשרות עופות 'העדה החרדית': בעקבות טענות על בעיות כשרות בעופות שנשחטו בכשרות 'העדה החרדית', בגלל מיקום הזריקות שדורשים במשרד החקלאות לעופות עם דלקות ומחלות, מתכנסים עוד ועוד קהילות כדי לדון בסוגיה.

בקרב הציבור שורר בלבול עז בעקבות מכתבים שונים וסותרים שפורסמו, כאשר בעוד בד"צ 'העדה החרידת' התכנס וטען, כפי פורסם לראשונה ב"כיכר השבת", כי העופות מהודרים, חלק מהרבנים טענו שעופות 'העדה' שקיבלו זריקות אלו הן טרפות.

אמש (רביעי) התכנס דיון בבית הדין "חניכי הישיבות" בראשות הגאן רבי מרדכי גרוס בכדי לדון בכשרות העופות.

למקום הובאו עופות מסוגים שונים כדי לראות מקרוב האם השתנה האופן שהותר בעבר לבצע זריקות אלו, וכן הובאו הטענות של השוחט הראשי בכשרות 'שארית ישראל' הגאון רבי נחום יברוב שכתב לאסור את העופות, וכן הובאו דעתם של כמה אדמו"רים שהחליטו לעבור לשחיטה פרטית.

אלא שבסופו של הדיון הכריעו דייני הבד"צ כי "הטענות טענות סרק, והיו כאלו כמו הרב יברוב שכיוונו לשם שמים אבל לאחר מכן הצטרפו בעלי אינטרסים שמתחרים בכשרות העדה החרדית ופרסמו כל מיני פסקים".

"למעשה העופות של העדה החרדית הן תכלית ההידור, ויש על מי לסמוך", קבעו ב'חניכי הישיבות'.

עם זאת הבד"צ החליט לא לפרסם מכתב לציבור משום שלטענתם הדברים פשוטים וכדי למנוע בלבול בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר