הכותל הרפורמי

השר דוד אזולאי: "לא מפחד מבג"ץ, הנושא הוא יהרג ואל יעבור"

שר הדתות דוד אזולאי הצהיר בפגישה עם רבנים מהצפון כי אין בכוונתו לאשר את הכותל הרפורמי והצהיר כי אינו מפחד מבג"ץ. אזולאי הוסיף וקרא לרבנים בישראל לצאת ולזעוק (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דוד אזולאי. קורא לרבנים לזעוק (צילום: כיכר השבת)

סערת הרפורמים: שר הדתות דוד אזולאי נפגש הבוקר (חמישי) עם רבה של עכו הגאון רבי יוסף ישר ורבה של נהריה הגאון רבי ישעיהו מייטליס ודן עמם בנושא הכותל הרפורמי. במהלך הפגישה הצהיר כי אין בכוונתו לוותר על הסמכות לחתום ולאשר את תקנות הכותל הרפורמי וקרא לרבני ישראל לצאת ולזעוק.

במהלך הפגישה הביעו הרבנים את התנגדותם הנחרצת בהכרה ברפורמים ואמרו כי "אין לתת יד לשום פשרה שתאפשר תפילה שלא לפי מסורת ישראל כל הדורות ליד הכותל".

הרב ישר אמר לאזולאי: "יש הכרח לצאת למאבק נחרץ ובלתי מתפשר נגד הכותל הרפורמי. יש בזה תמימות דעים של כל רבני ישראל".

הרבנים בפגישה עם אזולאי

הרבנים הוסיפו: "הכותל זה הלב של עם ישראל. בלב אין שום אפשרות להתפשר גם במילימטר. הרפורמים שמחקו את ציון וירושלים מהסידורים שלהם אין שום אפשרות להתפשר איתם".

השר דוד אזולאי אמר למשתתפים כי לא יחתום על תקנות הכותל הרפורמי ללא הוראה מהמועצת: "אני לא מפחד מבג"ץ, כשכל הציבור יזעק הם לא יוכלו עלינו. אעשה רק מה שמועצת החכמים והרבנות הראשית יאמרו לי. הסמכות שלי היא לחתום ואני לא מתכוון לוותר עליה. הנושא הוא יהרג ואל יעבור, רבני ישראל צריכים לצאת ולזעוק".

לדבריו: "השררה לא תשנה את דעתי, אנחנו מחויבים לומר לדור הבא ידינו לא הייתה במעל הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר