הותר לפרסום

הזדהו עם דאע"ש ותכננו פיגועים בירושלים ובעפולה

במסגרת פעילות של השב"כ והמשטרה נעצרו שני צעירים תושבי נצרת ויפיע, תומכי דעא"ש, לאחר שעלה חשד כי קשרו קשר לבצע פיגועים בירושלים ובעפולה כחלק מהזדהותם עם דאעש (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מסריה (משמאל) ואחמד (צילום: ynet)

הותר לפרסום: במסגרת פעילות משותפת של השב"כ והמשטרה נעצרו לחקירה שני צעירים תושבי נצרת ויפיע, תומכי דעא"ש, לאחר שעלה חשד כי קשרו קשר לבצע פיגוע טרור.

העצורים הם: בהאא אלדין זיאד חסן מצארוה, בן 19, תושב יפיע ואחמד נביל אחמד אחמד, בן 21, תושב נצרת.

מחקירתם בשב"כ עלה כי במהלך החודשים האחרונים הם נהגו להתפלל במסגד אל אקצא שבירושלים מדי שבוע, כאשר באחת מנסיעותיהם לשם החליטו לבצע פיגוע ירי כנגד כוחות בטחון, וזאת כחלק מהזדהותם עם דאע"ש ורצונם לבצע ג'האד מטעמו.

בנוסף, על פי השב"כ, מסר בהאא מצראוה אודות תכנוניו לבצע פיגוע ירי לעבר חיילי צה"ל ברחובות עפולה וכן במחסום ג'למה. במסגרת ההכנות לביצוע הפיגוע אספו השניים כסף במטרה לרכוש אקדח שישמשם לביצוע הפיגוע.

שני העצורים (צילום: תקשורת שב"כ)

כנגד השניים הוגש כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בנצרת, בחשד לעבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. בנוסף, בהאא מואשם גם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ותמיכה בארגון טרוריסטי.

מעובדות כתב האישום, שהוגש היום באמצעות עו"ד עמוס דניאלי מפרקליטות מחוז צפון עולה כי הנאשמים הם תומכים של ארגון הטרור דעא"ש. במסגרת תמיכתם זו, קשר מסארוה קשר עם סבו לבצע פיגוע ירי בשם הארגון כנגד חיילים במחסום ג'למה או בעיר עפולה.

בהמשך, קשרו שני הנאשמים יחד לבצע פיגוע ירי בשם הארגון כנגד חיילים בשער האריות בירושלים. נוסף על כך, מסארוה עמד בקשר עם סוכן חוץ מטעם ארגון דאעש, והפיץ תכנים של הארגון ברשת האינטרנט.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר