סערת הכותל הרפורמי

הגר"ש אוירבך: "לא ליתן שום יד למחבלים ולמהרסים בכרם ד'"

הגאון רבי שמואל אוירבך יוצא במכתב חריף נגד מתן אחיזה או ויתור לרפורמים ברחבת הכותל המערבי, וקושר בין זה לבין גזירת הגיוס. "שערורייה נוראה ביותר ביותר, היקר והקדוש לנו נמכר חינם" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך (באדיבות המצלם)

הגאון רבי שמואל אוירבך, מנהיג 'הפלג הירושלמי' בציבור הליטאי, יוצא במכתב חריף נגד מתן אחיזה או ויתור לרפורמים ברחבת הכותל המערבי.

במכתבו, הרב אוירבך מקשר בין גזירת הגיוס ומאבקי החינוך לפשרה בכותל וקורא "לא ליתן שום יד ח"ו להמחבלים ולמהרסים בכרם ד' ולהילחם ולעמוד על נפשנו בעוז וגבורה כנגד המקטרגים שלא לוותר ולהתפשר ח"ו בנשמות וקדושת ישראל".

תחת הכותרת "דברו על לב ירושלים", כותב הגר"ש אוירבך: "עורי עורי לבשי עזך ציון לבשי בגדי תפארתך ירושלם עיר הקדש כי לא יוסיף יבוא בך עוד ערל וטמא.

"נמס כל לב, ובושנו מכל דור, על השערוריה הנוראה ביותר ביותר, אשר כל חמדת ישראל היקר והקדוש לנו ולאבותינו נמכר חנם ואיככה נוכל לראות באבדן מולדתנו ח"ו

מכתבו של הגר"ש אוירבך

"כי אחרי אשר עוללים לנו בגזירת השמד לפגוע בבבת עינינו בלב ישראל בנפש בחורינו אשר בחצרות בית ה' ושומרים על גחלת היהדות, לחבול בכרם ישראל אשר זה חורבן היהדות חלילה וחלילה, ופגעו ופוגעים פגיעות חמורות בחינוך בני ובנות ישראל, הנה גם שריד מקדשנו אשר ימים ונחלי דמעות נשפכו ושופכים שם כמים, על גאולתנו ופדיון נפשנו, ובזה מבקשים לפרוץ בו פרצות ליתן יד למהרסי הדת מבוללי ישראל בין הגוים כת הרפורמים אשר מעולם לא היה להם חלק בעיר קדשנו ומתחילתם עקרו מקדש וירושלים ופנו עורף ל"ותחזינה עינינו בשובך לציון" מפיהם ומכתבם, וכל כוונתם עתה אינה אלא להרס כל קדשי ישראל להיות ככל העמים בית ישראל לא תקום ולא תהיה

"ואיסור חמור ונורא הוא ליתן להם ולדומים להם שום מדרך כף רגל או בית אחיזה כל שהוא בשום פנים ואופן וכל אשר לו יד בזה או מתרפה במלאכתו חבר הוא לאיש משחית ולאו שלוחא דידן הוא

"וחובה עלינו ועל כל הנאמנים לד' ולתורתו לעמוד כחומה בצורה ולשמור מכל משמר כל היקר והקדוש לנו ולא ליתן שום יד ח"ו להמחבלים ולמהרסים בכרם ד' ולהילחם ולעמוד על נפשנו בעוז וגבורה כנגד המקטרגים שלא לוותר ולהתפשר ח"ו בנשמות וקדושת ישראל".

בעיתון "הפלס", ביטאון 'הפלג הירושלמי', טוענים כי ההחלטה על הקמת הכותל הרפורמי "מבטאת תקדים נורא של הכרה פומבית ורשמית ברפורמים ובקונסרבטיבים".

"מכאיב במיוחד לראות, כי דווקא ממשלה זו, שהיו שציפו כי תקפיד שבעתיים שלא לפגוע בענייני הדת כמי שנשענת על בסיס תמיכת המפלגות החרדיות, היא אשר יוצרת תקדימים שלא היו כמותם ומדרבנת את הרס היהדות בארץ הקודש ובתפוצות", נכתב בעיתון.

בעיתון מותחים ביקורת על המפלגות החרדיות - שסרו למשמעתם של מועצות גדולי וחכמי התורה וכותבים כי "עד עצם היום הזה לא ברור בדיוק כיצד בוצע המחטף ההרסני דווקא בקואליציה הנוכחית. דבר אחד ברור: הודעת הממשלה התקבלה מתוך שתיקה רועמת ועמדה תבוסתנית שהתפרשה בעיני השלטון כ"הסכמה שבדיעבד", ואולי אף כשיתוף פעולה פאסיבי שהובע במחשכים עוד בטרם פורסמה ההחלטה המחפירה בראש חוצות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר