כשרות עופות "העדה"

סערת העופות: מחלוקת חריפה בין בני רבי מאיר ברנדסופר

הסערה סביב כשרות העופות של "העדה החרדית" עולה שלב. רב בית המטבחים הרב שמואל ברנדסופר יוצא במכתב חריף נגד "המסלפים דעת אביו". כזכור, אחיו הטריף את העופות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבה פיטוסי - פלאש90)

סערת כשרות העופות של העדה החרדית: אם נדמה לפני שבוע שהעדה החרדית תשתוק ולא תגיב למערערים על כשרות העופות שלה, ביום שישי החליטה העדה החרדית לצאת למתקפה חריפה. רב בית המטבחיים של העדה הגאון רבי שמואל ברנסדורפר הבן הבכור של הגאון רבי מאיר ברנסדורפר ומי שמונה ע"י אביו להיות רב בית המטבחיים, יצא בערב שבת במכתב חריף נגד אלו שמערערים על כשרות העופות של העדה, ונגד אחיו הגאון רבי משה ברנסדורפר, שפותח שחיטה נפרדת מהעדה.

בתשובה הלכתית קובע הגר"ש בארנסדורפר ש"ברור שכל הנפיחות שנתהווה מהזריקות היא מחמת שהחומר אינו נספג כראוי והחריפות של החומר שורף ומכלה את הבשר מסביבו, וזה קורה רק כשנכנס החומר בעוף והמציאות היא שאינו משתנה לגריעותא מיום ליום ואין לזה שייכות לכל מיני ריעותות ודלקות שמכלים הבשר"

הגר"ש ברנדסדורפר יוצא חוצץ נגד אלו שמסלפים את דעת אביו בעל הקנה בושם כאילו הטריף כל עוף עם כל ריעותא שבעולם, ומגלה כי דעת אביו גם היה להתיר אפילו כשיש ריעותא קצת."וכן כתב העט"ז בנצרר הדם מעט אין לנו להחמיר עיי"ש ועי' בשו"ת קנה בושם מאאמו"ר זצ"ל ח"א סי' מ"ח שם שגם הוא סומך באופן שהריעותא היא קצת סומכין על בקיאותינו עיי"ש", כותב הגר"ש ברנסדורפר.

מכתבו של הגר"ש ברנסדורפר בנו של אביו הפוסק בעל הקנה בושם בתחום השחיטה של העדה הוא חיזוק גדול לכשרות השחיטה של העדה, באשר זה מהווה משקל נגד לכל אלו המנסים להיתלות בפסיקותיו של הקנה בושם בסערה דלקות העופות המתחוללת כעת.

כאמור, המכתב מהווה מתקפה ישירה על אחיו הרב משה ברנדסופר, שפרסם מכתב חריף בו קבע כי לדעת אביו ה"קנה בושם", כל העופות של "העדה" אינם כשרים.

במקביל ביקרו לפני שבוע במשחטת "גלאט עוף" של העדה החרדית רבני הכשרות של החזון איש הרבנים רבי משה בויאר ורבי אברהם שאג מבני ברק והרב מיכל רוזנברג מירושלים, ואחרי שבדקו את צורת הבדיקה הודיעו לקהילות החזון איש מבני ברק כי שחיטת העדה מהודרת מאד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר