"מזמור לתודה"

האזינו: משלוח המנות המוזיקלי של אהרן רזאל

כבכל שנה, גם השנה מגיש הזמר אהרן רזאל את משלוח המנות המוזיקלי שלו, שנולד כדי לעשות שמח. "מזמור לתודה", שיר שנולד אי שם בימי צפת המסתוריים ונועד לקיים הלכה בשולחן ערוך (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(עטיפת הסינגל)

כבכל שנה, גם השנה מגיש הזמר אהרן רזאל את משלוח המנות המוזיקלי שלו, שנולד כדי לעשות שמח.

השנה, משחרר אהרן שיר שאינו פורימי בהגדרה, אבל הסגנון הקופצני והמדרש שבבסיסו יסדרו לכם שמחת אדר כפולה, כמספר חודשי אדר השנה.

על מאחורי הקלעים של הלחנת השיר של תשע"ו, מספר רזאל: "השיר השנה הוא בעצם רעיון למדני של ממש: כמה פעמים מוזכר בשולחן ערוך שצריך ל...שיר? לא רבים יודעים התשובה, ואולם, מי שילמד את הלכות תפילה (סימן נ"א הלכה ט') יגלה הלכה מבריקה: מרן הבית יוסף כותב שם, שחור על גבי לבן, משהו בהחלט יוצא דופן: "את מזמור לתודה יש לאמרה בנגינה, שכל השירות עתידות ליבטל חוץ ממזמור לתודה". בעל השולחן ערוך מורה לנו בפשטות, שצריך לשיר את המזמור הזה. לא לדקלם, לא לקרא, לא למלמל - אלא ממש לשיר אותו".

רזאל נזכר בימי צפת המסתוריים ומספר: "בוקר חורפי אחד, הסמטאות מכוסות בערפילי בוקר קסומים, והנה עוצר אותי חסיד ברסלב 'אהרן, אתה עושה מנגינות נכון?, אתה מכיר את ההלכה שצריך לשיר את מזמור לתודה? אתה חייב לכתוב למזור הזה מנגינה כדי שנצא ידי חובה להלכה'. הוא הלך לדרכו, ואני לדרכי ולא שכחתי את אשר ביקש...".

וכשהגיע הגיע חודש אדר, פשפש אהרן בערימת הפתקאות והתווים ומחליט להגשים לחסיד את חלומו. כעת הוא מגיש את "מזמור לתודה", שיר חדש וקופצני המאפשר לכולנו לקיים את ההלכה ככתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר