פרסום ראשון

החרדים נפגשו עם נתניהו ודרשו: חקיקה נגד רפורמים - השבוע

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך פגישה של ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוצגה לנתניהו דרישה להתחיל בחקיקה נגד הרפורמים כבר בימים הקרובים. פרסום ראשון (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ובנימין נתניהו (צילום: יעקב כהן )

פרסום ראשון: ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו חקיקה נגד הרפורמים כבר השבוע, כך נודע ל"כיכר השבת". השלושה נפגשו עם נתניהו כמידי שבוע לאחר ישיבת הממשלה בפורום ראשי סיעות הקואליציה, שם הבהירו לו את הדרישה המרכזית שלהם כי לא יסכימו להכרה ברפורמים. הדיון נמשך במשעה שעה ארוכה.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר הישיבה המשותפת עם ראשי סיעות הקואליציה, נתניהו קרא לדרעי, ליצמן וגפני לפגישה נוספת, שם הם המשיכו לדון בנושא הבוער בימים אלו - הרפורמים. "אנחנו רוצים הצהרה של כנסת ישראל וממשלת ישראל נגד הרפורמים" אמרו החרדים לראש הממשלה.

קראו עוד: פרשנותהרבנים הראשיים בניצחון זמני / ישי כהן

במהלך הפגישה דרשו השלושה מרוה"מ כי עוד השבוע יחוקק חוק (בקריאה ראשונה) נגד הרפורמים, בדגש על עוקף בג"ץ בנושא המקוואות שימנע אפשרות של טבילת גיורים רפורמים במקוואות של המועצה הדתית. החרדים שמעו כי היועץ המשפטי לממשלה "לא אהב" את החוק וטען כי ספק אם יעמוד במבחן בג"ץ, אך השלושה בקשו שהחוק יחוקק בימים הקרובים.

בכיר במפלגות החרדיות אמר ל"כיכר השבת" כי יתכן והחוק ידחה לשבוע הבא, אך בוודאי שיחוקק כבר בקרוב; "אם תהיה דחייה זה רק מסיבות טכניות, בפועל יש הסכמה שהחוק יחוקק בימים הקרובים". לדבריו "נתניהו הבין את חומרת העניין. כעת אנו לא מחפשים נוסחאות לתקן את המתווה הישן, כעת אנו פועלים למתווה חדש. לעשות בדיקת כלים מחד ולראות איפה אנחנו עומדים".

בתוך כך מתבררים פרטים נוספים על סיבת ביטול הפגישה המשותפת עם הרבנים הראשיים לישראל. ל"כיכר השבת" נודע כי בפגישה שקיימו שני הרבנים אמש עם הגאון רבי שמואל רבינוביץ, השתתף גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בניגוד למה שנטען בתחילה כי השלושה שוחחו אתו בטלפון.

הפגישה הגיעה לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי שוחח עם נתניהו והמליץ לו לעצור את כל ההליך עד שיתקיים דיון מעמיק עם הרבנים הראשיים, ואכן התקיימה הפגישה בין הרבנים למנדלבליט. "אין טעם לקיים דיון כל עוד אין לרבנים עמדה ברורה, זה יקח קצת זמן" אומר בכיר במפלגות החרדיות.

על המתווה אומר הבכיר: "הרחבה הזו קיימת כבר 17 שנה, זה לא משהו חדש, היא קיימת לארוך כל התקופה של הראשונים לציון הרב שלמה עמאר והרב בקשי דורון, והרבנים ישראל מאיר לאו ויונה מצגר. כשבן דהן היה במשרד הדתות הוא הוסיף להם רמפה.

"ללכת ולסגור להם את הרחבה הקיימת או להעביר חקיקה שכל הכותל ילך לפי ההלכה היהודית, בג"צ יפיל את זה ברגע. הם כבר 16 שנה נמצאים שם. לכן צריך ללכת בעדינות, להביא מתווה שלא יכיר ברפורמים אבל יעמוד במבחן בג"צ".

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי לאחר שבשבוע שעבר הממשלה ביקשה מבג"צ ארכה של 90 יום לתשובה על עתירת הרפורמים, כעת מבינים הרפורמים שהחרדים דורשים שינויים במתווה ולכן הם מבקשים מבג"צ שלא לאפשר אורכה לתשובת המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר