נכון או לא נכון? 6 מיתוסים נפוצים על אלרגיות

אתם נתקפים בכל עונת מעבר באלרגיות, וההשלכות הן לא עניין נעים, בלשון המעטה. אתם מרגישים נורא, אתם נשמעים נורא, ובכנות, סביר להניח שאתם נראים נורא. אבל מה אתם באמת יודעים על אלרגיות? (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
אלרגיות. לא מה שחשבתם (צילום: shutterstock)

אלרגיות סביבתיות הן לא עניין נעים, בלשון המעטה. אתם מרגישים נורא, אתם נשמעים נורא, ובכנות, סביר להניח שאתם נראים נורא. אבל מה אתם באמת יודעים על אלרגיות?

6 מיתוסים נפוצים על אלרגיות - נכון או לא נכון:

מיתוס: אלרגיות נובעות מגורמים נפשיים

מצטערים, אבל זה פשוט לא נכון. אלרגיות אינן נובעות מגורמים נפשיים, אלא תוצאה של תורשה וגורמים סביבתיים, למרות שהן עלולות להחמיר - אם אתם חושבים שהן חמורות. לדברי ד"ר אנדרו וייל, מומחה בריאות מערוץ דיסקברי, "אלרגיה מסוגלת למתוח את גבולות הגוף-נפש, ומתח נפשי מזרז התפרצות של אלרגיה".

מיתוס: תרופות הן הדרך היחידה להרגיע את תסמיני האלרגיה

כפי שציינו, מתחים עשויים לגרום לתגובות אלרגיות אינטנסיביות יותר. ככל שהמתח הנפשי עולה, כך הסימפטומים גרועים יותר. כך שהפחתה של הלחץ באמצעות תזונה בריאה, שינה מספיקה בלילה, פעילות גופנית קבועה - תהיה יעילה יותר.

מיתוס: מזון טבעי ואוכל אורגני אינם גורמים לאלרגיות

לא. למעשה, כמה מהמזונות האלרגניים ביותר הם טבעיים לגמרי - כמו ביצים ואגוזים. אמנם במזון אורגני אין חומרי הדברה מזיקים, אך תגובות אלרגיות עלולות להיגרם כתוצאה מחלבונים טבעיים, כך שהן בלתי נמנעות.

מיתוס: מבוגרים שלא סבלו מאלרגיות - חסינים לעד

צר לנו, אבל אלרגיות יכולות לתקוף בכל גיל. כיוון שאלרגיות הן בחלקן תורשתיות, יתכן שהפוטנציאל לסבול מהן קיים גם אצל מבוגרים, אך הן יתפרצו רק כתגובה לסביבה שונה או גירויים חדשים. מסתבר שהאף המציק והעיטושים הקולניים שמלווים אתכם מתחילת החורף, זה לא שפעת, אלא בכלל אלרגיה.

מיתוס: אם תישארו בבית, כשהאבקנים משתוללים בחוץ, האלרגיה לא תכה בכם

למרבה הצער, גם אם הדלתות והחלונות סגורים, האבקה שהצמחים מפזרים בחוץ לצורכי הפריה, תמצא דרך להיכנס, ואיתה האלרגנים הטורדניים. הם יכולים להיכנס לבית, לבגדים שלכם ואפילו להידבק לעור, בימים הקודמים שהייתם בחוץ.

זכרו להעביר שואב אבק באופן קבוע על שטיחים ומקומות שאבק יכול להיתפס בהם בקלות, ולנקות את הפילטרים של המזגן באופן קבוע, כדי למזער את כניסתם הביתה.

מיתוס: לעבור לגור במקום יבש ימנע את תסמיני האלרגיה

לפני שאתם אורזים את הדירה, כדאי שתדעו: אלרגיות יכולות להתפרץ, לא משנה היכן אתם נמצאים. הסיבה היא שבכל מקום יש גורמי גירוי. כך, סביר להניח תגובות אלרגניות לצמחים ושאר גירויים גם במקום החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר