סערת הכותל הרפורמי

מרן הגר"ע יוסף: חגיגות הרפורמים ייערכו רק בקשת רובינסון

בשנת תש"ע, לאחר שהרב שמואל רבינוביץ מנע חגיגת בר מצווה בכותל המערבי לילד שאמו התגיירה בגיור רפורמי, חיזק מרן הגר"ע יוסף את ידיו וכתב כי "כל אירוע כזה יתקיים בקשת רובינסון" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

סערת הכותל הרפורמי: מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל הורה בשנת תש"ע לרב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ כי כל האירועים של הרפורמים ייערכו בקשת רובינסון, המקום אותו הקצתה הממשלה לרפורמים.

הדברים נחשפים כעת במכתב ששיגר הרב רבינוביץ למרן הגר"ע יוסף, בו שטח בפניו את העובדה שהצליח לבטל אירוע בר מצווה לילד שאמו עברה גיור רפורמי לקשת רובינסון ומרן השיב לו "יפה עשה כבוד תורתו".

וכך כתב הרב רבינוביץ למרן הגר"ע זצ"ל: "לכבוד מרן הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף. לפני שלושה חודשים ביקש לחגוג אישיות בכירה אמריקאית בר מצווה לבנו מאשתו שהינה גויה שעברה גיור רפורמי או קונסרבטיבי.

"אמנם במקרה זה צלחנו את השאלה ההלכתית לאור ויכוח נוקב עם "הרבנים" שלהם והאירוע יתקיים מחוץ לרחבת הכותל המערבי בקשת רובינסון ולא במנהרות הכותל המערבי כבקשתם הראשונה.

"עם זאת בצמרת המדינות המשפיעות בעולם ובמיוחד בארה"ב ישנם כאלו והם מבקשים לחגוג את הבר מצווה של בניהם ליד הכותל המערבי.כמובן שדחייה זו יש לה השלכות מרחיקות לכת ולא ברור שנעמוד בלחץ מלשכת ראש הממשלה בנידון.

השאלה של הרב רבינוביץ ותשובת מרן הגר"ע יוסף

"מצורף בזה מה שהעלתי בנידון, כמובן שאין המדובר ברחבת התפילה שבכותל המערבי וכל המדובר הינו על מקום סגור בתוך מנהרות הכותל המערבי.

"השאלה כאן היא לגבי בן לאשה שהתגיירה בגיור רפורמי או קונסרבטיבי ברחבת הכותל המערבי ביום הקריאה ולגבי מנהרות הכותל המערבי ביום שאין קוראים בו בתורה והעדיפות אם יש".

בתשובה ההלכתית עונה מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצ"ל: "ידידי וחביבי יפה עשה כבוד תורתו, ולכן כל אירוע כזה יתקיים בקשת רובינסון. חזק ואמץ, עובדיה יוסף".

מתשובתו של מרן הגר"ע יוסף עולה כי דעתו היתה שאין לתת דריסת רגל לרפורמים ברחבת הכותל הקיימת ואף לא במנהרות הכותל, וכי יש להשאירם רק בקשת רובינסון, שהיא רחבת הכותל הרפורמי כיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר