גרפולוגיה: למה חשוב לדעת באיזו יד אתם כותבים?

הגרפולוגית תמר פינקלשטיין מבדילה בין יד ימין לשמאל ומסבירה מדוע חשוב לגרפולוג לדעת באיזו יד אתם כותבים. בגדול, מסתבר שהכול עניין של זוויות או: לא תאמינו מה הפרש של 10 מעלות יכול ללמד על האישיות שלכם (גרפולוגיה, משפחה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
יד ימין או שמאל? הכל עניין של זוויות (צילום: shutterstock)

לגרפולוגית תמר, שלום רב! רציתי לדעת מדוע באבחון גרפולוגי מבקשים לציין באיזו יד כותבים? אני אישית כותב ביד שמאל. מה המשמעות של כך לגבי אבחון הכתב? בתודה מראש, חיים.

ידיים שונות - תופעות שונות

הסיבה לכך שהגרפולוג צריך לדעת באיזו יד כותבים היא שכתיבה ביד שמאל גורמת לכל מיני תופעות בכתב, כאלו שאילו היו מופיעות אצל כותב "ימני", ההתייחסות של הגרפולוג אליהן, הייתה שונה.

לדוגמה, לאנשים שמאליים יש נטייה לכתוב בזווית כתיבה שמאלית יותר מאנשים ימניים, בהשפעת הכתיבה ביד שמאל. כך ניתן למצוא לא מעט שמאליים הכותבים בזווית קהה.

כשזווית קהה מופיעה בכתב יד של כותב ימני, הדבר מתפרש (בצירוף סימנים נוספים) כמופנמות חזקה, חשדנות, עקשנות בלתי מתפשרת וכדומה. אולם אצל שמאליים, לוקחים בחשבון את הנטייה לכתוב בזווית זו בגלל היד הכותבת, ולכן, כביכול "מזיזים" את מד-הזווית 10° אחורנית (לכיוון ימין), כדי שתתקבל הזווית האמתית ששייכת לכותב, וממילא מתקבלת פרשנות אחרת.

אגב, נדיר למצוא שמאליים שכותבים בזוית חדה, בגלל הקושי לייצר אותה. אולם במידה וזה קורה הדבר יעיד, יחד עם סימנים תומכים נוספים, על מוחצנות גבוהה מאד ומסירות יוצאת מן הכלל.

כמו כן, ניתן למצוא אצל שמאליים תופעות אחרות בכתב, כגון: נפילת שורות, קושי בכתיבת אותיות מתעגלות, כמו האות ע', או הספרה 8, האות ש' שלהם "שוכבת", קיים חוסר סדירות בכתב ועוד.

לדוגמה, סימן גרפולוגי כמו חוסר סדירות בכתב, עלול להעיד באופן רגיל על חוסר עקביות של הכותב. אולם בכתב יד של אדם שמאלי, הגרפולוג לוקח בחשבון שמדובר בכותב שמאלי, ויודע להתייחס לכך, כמו לסימנים אחרים שמושפעים מהכתיבה בשמאל, בהתאם.

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל. מרצה ויועצת על פי איבחון כתב-יד וציורים. טל': 052-801-2031 | tamarf.grapho@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר