הציטוטים המלאים • בלעדי

דרעי: בן דהן ובנט נתנו את הכותל לרפורמים

השר דרעי התייחס לנושא הכותל בישיבת סיעה וטען: "הרפורמים מקיימים את טקסיהם במקום כבר שנים". לדבריו: "מבחינה חוקית מי שאחראי על הכותל הם שלושה: הרבנים הראשיים והרב רבינוביץ. לא רבנים אחרים או מוניציפאליים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)

סערת הרפורמים: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הקדיש הצהריים (שני) את ישיבת סיעתו לנושא המאבק ברפורמים, ושטח במשך כשעה את הנושא מנקודת מבטו בפני חברי הכנסת. לדבריו, הציבור לא מבין את תוכן המתווה ומי שאחראים לבניית הרמפות לרפורמים הם בכלל נפתלי בנט ואלי בן דהן. "כיכר השבת" מביא את עיקרי דבריו של השר דרעי בישיבת סיעת ש"ס.

בפתח דבריו התייחס דרעי לתחושות ברחוב: "תשאלו 90 אחוז מאזרחי ישראל, מהי החלטת הממשלה, הם יאמרו שהעניקו לרפורמים חלק מהכותל, וזה לא נכון. הרפורמים מקיימים את טקסיהם במקום הזה כבר 16 שנה. מידי שבוע יש שם בר מצוות שלהם וטקסים שונים בהשתתפות מאות איש". הוא האשים את 'הבית היהודי' ואמר כי "לפני שלוש שנים השר בנט ושר הדתות בן דהן בנו להם שם רמפה מיוחדת".

לדבריו: "אילו אני הייתי היום נדרש להקצות להם את המקום הזה, מעולם לא הייתי מסכים, אבל ההחלטה נפלה בזמנו אצל גדולי ופוסקי הדור הקודם, והדבר נמשך שנים".

"מה התחדש כעת?" הוסיף דרעי ואמר לחברי סיעתו: "נשות הכותל עתרו לבג"צ בטענה שאין הן רוצות להיות בכותל הדרומי אלא רוצות לקבל מקום בתוך עזרת הנשים בכותל האורתודוקסי. נוצר חשש כבד שהבג"צ יורה לשר אזולאי לתת להם זאת בשם "השוויון". בנוסף התברר, כי הכותל האורתודוקסי הרגיל לא מוגדר בחוק שהוא נמצא תחת מעמד הרבנות. כלומר, בג"צ יכול היה בשם השוויון להעניק לנשות הכותל ארון קודש נפרד בעזרת הנשים".

לדבריו: "הוצע מתווה אליו היועץ המשפטי לממשלה מנדנבליט ואנחנו התנגדנו לו בתוקף בהוראת מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה. כי למרות שבהחלטת הממשלה לא מופיע המילה רפורמים אבל כיון שהתקנות מחייבות שבין הנציגים שם יהיו רפורמים, יש בכך משום הכרה בהם ולכן התנגדנו".

"למעשה" אמר דרעי לחברי ש"ס: "מבחינה חוקית מי שאחראי על הכותל הם שלושה: הרבנים הראשיים והרב רבינוביץ. לא רבנים אחרים או מוניציפאליים. אמרנו לראש הממשלה שאין מה למהר ואנחנו רוצים שהרבנים הראשיים והרב רבינוביץ ישבו ויגיעו למתוה נכון המקובל על כלל היהדות החרדית. וזה מה שהם עושים כעת, ואנחנו סומכים את ידיהם עליהם שיגיעו לפתרון ההלכתי הראוי".

בסיום דבריו התייחס יו"ר ש"ס להחלטת בג"צ לאפשר למתגיירים רפורמים לטבול במקוואות של המועצות הדתיות: "לגבי סוגיית המקוואות הציבוריות שגם בהם הרפורמים מבקשים דריסת רגל, אמר השר דרעי כי הסיעה מקדמת חקיקה בכנסת כי המקוואות הציבוריות יהיו תחת אחריותה של הרבנות הראשית ובכך תוכל למנוע את טבילה רפורמית. הלא כיום אנחנו לא מונעים משום אדם החפץ בטבילה לטבול, אבל לא נאפשר להפוך את מקוואות הטהרה בארץ למקד פולחן עבור הרפורמים. החוק לא יעבור בקלות אבל תהיה כאן הצהרה ברורה כלפי עמדתנו בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר