מקלב מאשים: נתניהו מוכר את ערכי העם היהודי תמורת בצע כסף

ח"כ אורי מקלב הטיח בראש הממשלה בנימין נתניהו: "הממשלה מוכרת את ערכי העם היהודי תמורת בצע כסף של הרפורמים" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת. תמונה ראשית: יונתן זינדל, פלאש 90)

במהלך דיון 40 חתימות במליאת הכנסת בו נכח ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה החברה בקואליציה את נתניהו בגין הסכם הפשרה עם הרפורמים.

"הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, הוא המקום היחיד בעולם שמאחד את כל עם ישראל, מכל העדות, החוגים והמגזרים. אבל דווקא במקום הזה מתבצע הרס של האחדות", פתח ח"כ מקלב את נאומו. "עומדת קבוצה אחת אלימה, מתסיסה, פרובוקטיבית, שאנשיה פוגעים ברגשות כל העם היהודי, הם פוגעים בכבוד ספרי התורה, פוגעים ביהדות השורשית המתמשכת מדור לדור, פוגעים במקום המקודש והמאוחד ביותר לעם היהודי – ויש בממשלה מי שמחזק אותם ומכיר בהם? מה עם עושים למען העם היהודי שהם זוכים בפריבילגיה כזו?"

"העם היהודי מתפלל כל יום 'ותחזנה עינינו בשובך לציון ברחמים', אבל הם קרעו את התפילה הזו מהסידור. הם מחקו את התחינה של העם היהודי 'ותוליכינו קוממיות לארצנו'. הם מחקו כל תפילה על ירושלים מה'סידור' הרפורמי, ועל זה מגיע להם פרס?".

"איזה קשר יש להם לדת? מה לאנשים המבקשים לקיים 'תפילות' פעם בחודש ולקדושה של הכותל המערבי", תהה ח"כ מקלב והבהיר כי "איך אפשר להציג זאת כיהדות? זו יהדות מזויפת. פתאום הם מבקשים מקווה טהרה, כאשר מעולם הם לא השתמשו בכך. בכל הריכוזים הרפורמים בארה"ב אין מקווה אחד – אז למה שפה נקבל אותם? אי אפשר למכור קידושין בחתונה עם כומר. זה לא הולך. והניסיון שלהם להונות ציבור שאינו שומר תורה ומצוות ייכשל ולא יצליח".

בשלב זה פנה ח"כ מקלב לראש הממשלה: "איך אתה משתף איתם פעולה כלל? הם נלחמים בכל דבר שריח יהדות נודף ממנו – בממסד הרבני ובכל צעד שהם יכולים להצר את צעדי הציבור החרדי ולהבאיש את ריחו – אבל יש להם כיסים עמוקים וזה כנראה מה שמשכנע. הם אינם מעוניינים ביהדות, הם מעוניינים בהכרה ובלגטימציה – ואת זה אסור לתת להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר