סערת ההכרה ברפורמים

חברי הכנסת החרדים מאיימים במשבר: 'לא נתמוך בקואליציה'

בעקבות ההכרה ברפורמים לצד המשבר מול המחוז החרדי במשרד החינוך, שיגרו חברי הכנסת של יהדות התורה מכתב חריף ליו"ר הקואליציה ואיימו: "אם לא תתקנו, לא נצביע עם הקואליציה" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני, ליצמן ונתניהו, ארכיון (צילום: דוברות הכנסת)

בעקבות ההכרה ברפורמים לצד המשבר מול המחוז החרדי, שיגרו הערב (שני) ששת חברי הכנסת של יהדות התורה יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, מנחם אליעזר מוזס, ישראל אייכלר ואורי מקלב מכתב חריף המיועד אל יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי ואל שר התיירות והשר המקשר בין הממשלה לכנסת ח"כ יריב לוין בו הם דורשים עמידה מצד הממשלה בהסכם הקואליציוני.

חברי הכנסת אף מאיימים כי אם לא תהיה התקדמות בנושא הרי שמדובר בהפרת ההסכם הקואליציוני על כל המשתמע מכך.

במכתב נאמר: "בהמשך למכתבו של יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס הרצ"ב, הננו שבים ומעלים לפניכם את דרישתנו למימוש ההסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת הליכוד ובין סיעת יהדות התורה".

"לצערנו, בנושאים שהועלו במכתב האמור, שנשלח בתאריך ו' אדר תשע"ו, לא חלה כל התקדמות: 1. בעיית הרפורמים 2. צרכי החינוך 3.הבטחת הכנסה 4. חוק העדפה מתקנת".

"מאחר ואנו מתקרבים לסיום כנס החורף של מושב הכנסת, הננו להודיעכם, בהתאם למה שהורו לנו גדולי התורה בצורה ברורה, כי אם לא תהיה התקדמות של ממש בכל הנושאים שצויינו עד לתום כנס זה, נראה בכך הפרת ההסכם הקואליציוני ולא נוכל להמשיך ולתמוך בהצבעות של הקואליציה".

גורמים ביהדות התורה מבהירים הערב כי "באם הממשלה לא תעמוד בהתחייבויותיה הרי שאף חברי הכנסת של המפלגה יהיו משוחררים מתמיכה בחוקים השונים המחייבים משמעת קואליציונית. לא תיהיה התחייבות לחצאין ואנו מצפים שנתניהו יעמוד בהסכם שחתם עימנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר