"הרעיון היחיד שלהם זו ההתבוללות": ז'בוטינסקי על הרפורמים

במהלך נאום שנשא בכנסת, התייחס ח"כ הרב ישראל אייכלר להכרה ברפורמים והקריא טקסט שכתב ב-1932 זאב ז'בוטינסקי אבי הליכוד על הרפורמים (חדשות, חרדים)

(צילום: ערוץ הכנסת, תמונה: נחלת הכלל)

במהלך נאום שנשא בכנסת, התייחס ח"כ הרב ישראל אייכלר להכרה ברפורמים והקריא טקסט שכתב ב-1932 זאב ז'בוטינסקי אבי הליכוד על הרפורמים.

"היה היה סופר בוורשה, קראו לו זאב ז'בוטינסקי. ב-1932 הוא פרסם מאמר ביידיש "ריפארם אידנטום". שם הוא כותב: 'דבר אחד אני יודע בבירור, שכל התנועה הרפורמית, עם כל ענפיה, הגרמנית, האמריקאית והבריטית, מבחינה היסטורית היא ברכה לבטלה. אני שייך, אומר ז'בוטינסקי, לדור שעומד רחוק מאוד מעיסוק בדת מבחינה רגשית ורציונלית. בעולם האורתודוקסי יש הרבה דברים שאני לא אוהב. לכן הריפורמים היו אמורים למצוא אצלי סימפתיה. אבל, קשה מאוד להרגיש סימפתיה לדבר שאין בו ממש".

"קשה מאוד להרגיש סימפתיה לדבר שאין לו שום זכות קיום וחיות. הוא לא משחק תפקיד בפיתוח העם היהודי, ואינו יותר מ"הובי", כמו אסיפת בולים", כך אמר ז'בוטינסקי. "הרעיון היחיד שלהם זו ההתבוללות. אם הרפורמים לא היו קושרים את הרעיונות שלהם עם הרעיון הנמוך והפחדני של התאבדות של עם והתבוללות, אז אולי היה נתפס הרעיון החדשני. אבל שום תכונה לא יכולה להצדיק אותה או לעזור לה כשהשורש והמהות שלה הם התבוללות, אסימילציה. התמצית של הרפורמה היא להתערבב בין העמים הזרים ולספוג את התרבויות שלהם".

"ואני שואל, אדוני ראש הממשלה ואנשי הליכוד הדוגלים בדרכו של ז'בוטינסקי, למה אתם לא מבינים מה שהבין ז'בוטינסקי, שהוא לא היה חרדי. הוא ידע שלעומת התנועות הקומוניסטים והבונדיסטים, שהשפיעו על העם. הריפורם תורם רק להתבוללות. הוא התנגד טוטאלית לריפורמים כי הוא ידע את התוצאה האנטי לאומית שלה. גם בזמן נשיאותו של הנשיא חיים הרצוג הוא דיבר שבארצות-הברית מתחוללת שואה שקטה של ההתבוללות".

"ואני שואל את ראש הממשלה, למה אתה נותן לגיטימציה בשם ממשלת ישראל לנטורי קרתא של הרפורמים. אני לא מאמין שכל היהודים שאינם אורתודוכסים בארצות-הברית רוצים ליצור בכותל המערבי מלחמת דת. אסור להכליל את כל המתבוללים בארצות-הברית ב"נטורי קרתא" של הארגונים הרפורמיים, שיושבים פה ורוצים מלחמת דת. הרפורמים זוכים על ידי הכסף שהם משחדים בשוחד חוקי את כל גורמי השלטון. החל מבתי המשפט ועד חברי הממשלה בפריימריז, בנסיעות, בטיולים. יש חברי כנסת שמתפרנסים הרבה שנים מהם" המשיך אייכלר.

"תארו לעצמכם שנהג יגיד אני אבטא את חוקי התחבורה כפי שאני מבין אותם. מיד השוטר יקנוס אותו. אמרתי שאם יבוא אדם לבית חולים ויגיד: אני רוצה לעשות ניתוח בלי הרדמה או עם תרופות אחרות. אני לא מאמין בתרופה הקונבנציונאלית. יגידו זה חולה נפש, שרוצה ניתוח בלי הרדמה. ברור שאי אפשר לעשות ניתוח כזה".

"בכותל המערבי משחקים באש. העולם כולו חרד מפני פיצוץ בכנסיות הנוצריות בעיר העתיקה ושומרים על הסטטוס-קוו שם במשך מאות שנים. אין מוסלמי אחד בעולם שיעיז לנסות לשנות את סדרי התפילה באל אקצה. איך הממשלה הזאת נותנת יד להכריז על מלחמת דת במקום המקודש ביותר? זאת חדלות פירעון אידיאולוגית של האנשים שמדברים בשם ז'בוטינסקי".

"אני לא מבין איפה הציבור החילוני הכללי, שמסכנים את היהדות שלהם. היהדות החרדית הרי לא תיבהל ולא תתבולל בגלל הרפורמים. אבל דווקא היהדות המסורתית והחילונית, שרוצה שהילדים והנכדים שלהם לא יתבוללו בין האומות, למה הם נכנעים לריפורמים. הם הרי רואים איך שהרפורמה גרמה בארצות-הברית לכזאת התבוללות. אתם צריכים להיות אלה שמונעים התבוללות, כפי שבן גוריון הבין, שכל ענייני הדת היהודית צריכים להתנהל כהלכה. למען הילדים שלכם והנכדים, תשמרו שכל הדברים הנוגעים לדת היהודית, כולל מקוואות והכשרות יתנהלו על פי ההלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר